Badanie ankietowe służy zebraniu opinii mieszkańców oraz osób odwiedzających Zaczarowany Jarmark pod Zamkiem na osiedlu Leśnica w trakcie jego trwania. Znajdziemy tu pytania o organizację wydarzenia, sposób zagospodarowania przestrzeni, komfort korzystania z miejsca jarmarku oraz jego dostępność.
Wypełnij ankietę i pomóż doskonalić wydarzenia
Ankieta jest anonimowa, a jej wypełnienie to jedyne 5–7 minut. Zebrane odpowiedzi zostaną wykorzystane do celów badawczych i planistycznych, dzięki czemu przyszłe wydarzenia osiedlowe będą jeszcze lepiej dopasowane do potrzeb odwiedzających i udoskonalone.
Poza formularzem elektronicznym, między 13 a 21 grudnia, ankietę można wypełnić również na jarmarku, w formie papierowej. Przy wejściu na jarmark od ul. Średzkiej, w wyznaczonych godzinach spotkamy także ankieterów - studentki i studentów kierunku Gospodarka Przestrzenna Uniwersytetu Wrocławskiego, którzy pomogą uzupełnić formularz online. Ekipy studenckie rotują i nie są obecne każdego dnia, ale nietrudno je spotkać.
Ważne badanie w procesie rewitalizacji
Badania ankietowe realizowane są we współpracy Pracowni Partycypacji Społecznej Uniwersytetu Wrocławskiego z UM Wrocław oraz OPT Zamek i Radą Osiedla Leśnica, w ramach projektu REWIO – Rewitalizacja i Odnowa Leśnicy.
Zaczarowany Jarmark to rezultat współpracy wielu osób i instytucji, a jednocześnie ważny element procesu rewitalizacji Leśnicy. Rewitalizacja to dynamiczny i długofalowy proces, który wymaga stałej obserwacji, analizy i wsparcia. Dlatego szczególnie cieszy nas otwartość na współpracę ze środowiskiem naukowym - dzięki badaniom i analizom możemy prowadzić bardziej świadomą dyskusję i skuteczniej kierować działaniami. Równie istotny jest stały kontakt z mieszkańcami i użytkownikami przestrzeni objętej rewitalizacją. Ich głos wzmacnia ideę współtworzenia miejsc, które odpowiadają na realne potrzeby społecznościzauważa dr Anna Grochowska, kierowniczka Pracowni Partycypacji Społecznej na Uniwersytecie Wrocławskim
Studenci obserwować będą jak jarmark wpływa na funkcjonowanie osiedla. Sprawdzą m.in.
- jak miejsce działa po czasowym zamknięciu parkingu,
- jak korzystają z niego mieszkańcy,
- jak zmienia się ruch pieszy i samochodowy,
- jak odwiedzający oceniają jarmark w obecnej formie.