4K, czyli kompetencje przyszłości
Nauczyciele, realizując ten program, stawiają przede wszystkim na sam proces nauczania. Starają się, by uczniowie jak najwięcej zapamiętywali z lekcji, a także samodzielnie dochodzili do określonych wniosków i celów. Rozwijają przy tym tzw. kompetencje 4K, czyli: krytyczne myślenie, komunikację, kooperację i kreatywność.
– Zrezygnowaliśmy też z wartościowania stopni i wyciągania z nich jakichkolwiek średnich. Dla nas ważniejsze jest to, jak dzieci pracują na lekcjach i jakie robią postępy – dodaje dyrektor.
Nauka dla samych siebie, a nie dla ocen
Nauczyciele nie są jedynie wykładowcami, ale przede wszystkim mentorami, którzy nakierowują uczniów i motywują do kreatywnego myślenia.
Program „Szkoły uczące myślenia” został stworzony przez Instytut Krytycznego Myślenia. W SP nr 64 realizowany jest drugi rok. Docelowo potrwa cztery lata.
We Wrocławiu program realizowany jest w 9 placówkach oświatowych:
- Autorska Szkoła Podstawowa Creo, ul. Boya-Żeleńskiego 24,
- Szkoła Podstawowa nr 64 im. Władysława Broniewskiego, ul. Wojszycka 1,
- Szkoła Podstawowa nr 6 im. Józefa Mackiewicza, ul. Gorlicka 25,
- Elektroniczne Zakłady Naukowe, ul. Braniborska 57,
- Zespół Szkół „EKOLA”, ul. Zielińskiego 56,
- Szkoła Podstawowa nr 4, ul. Powstańców Śląskich 210-218,
- Szkoła Podstawowa nr 118 im. płk. B. Orlińskiego, ul. Bulwar Ikara 19,
- Szkoła Podstawowa nr 76, ul. Wandy 13,
- Szkoła Podstawowa nr 43 z Oddziałami Integracyjnymi, ul. Grochowa 36-38.