4K, czyli kompetencje przyszłości
Nauczyciele, realizując ten program, stawiają przede wszystkim na sam proces nauczania. Starają się, by uczniowie jak najwięcej zapamiętywali z lekcji, a także samodzielnie dochodzili do określonych wniosków i celów. Rozwijają przy tym tzw. kompetencje 4K, czyli: krytyczne myślenie, komunikację, kooperację i kreatywność.
– Zrezygnowaliśmy też z wartościowania stopni i wyciągania z nich jakichkolwiek średnich. Dla nas ważniejsze jest to, jak dzieci pracują na lekcjach i jakie robią postępy – dodaje dyrektor.
Nauka dla samych siebie, a nie dla ocen
Nauczyciele nie są jedynie wykładowcami, ale przede wszystkim mentorami, którzy nakierowują uczniów i motywują do kreatywnego myślenia.
Program „Szkoły uczące myślenia” został stworzony przez Instytut Krytycznego Myślenia. W SP nr 64 realizowany jest drugi rok. Docelowo potrwa cztery lata. We Wrocławiu realizowany jest w 9 placówkach oświatowych.