Nagrody zostały przyznane na uroczystej gali, we wtorkowy wieczór, podczas 3. Samorządowego Kongresu Internetu i Mediów Samorządowych LOCAL-SOME’24, który odbywa się na Tarczyński Arenie we Wrocławiu.
Związek Miast Polskich wraz z partnerami przyznaje nagrodę Złoty Lajk dla miast i ich włodarzy za osiągnięcia w mediach społecznościowych.
- Oceniane są zarówno jakość treści, jak i zaangażowanie społeczności, które razem tworzą efektywną komunikację w mediach społecznościowych i internecie. Wszystkie nagrody mają na celu podkreślenie znaczenia i wpływu mediów społecznościowych na życie publiczne i samorządowe – informują organizatorzy konkursu.
W tym roku Wrocław zdobył główną nagrodę - Złoty Lajk Samorządowy. To wyróżnienie, jak czytamy na statuetce, za innowacyjność, interakcję oraz całokształt komunikacji samorządowej z mieszkańcami w mediach społecznościowych i internecie w 2024 roku.
- Tak dynamiczny rozwój profilu to zasługa przede wszystkim wzajemnego wsparcia: zespołów komunikacyjnych, poszczególnych biur i wydziałów UMW, spółek i jednostek miejskich, ale przede wszystkim mieszkańców i turystów, którzy dbają o dalszą dystrybucję przygotowywanych treści, a także wraz z nami tworzą wiele komunikatów i foto i wideorelacji. Dziękuję.Marlena Mazur, Dyrektor Biura Komunikacji Internetowej Miasta Wrocław.
Przypomnijmy, że w ubiegłym roku Wrocław został nagrodzony w dwóch kategoriach. Otrzymał nagrodę Złoty Lajk Europa za „wysoko zasięgową promocję miasta za granicą poprzez media społecznościowe z wykorzystaniem innowacyjnych narzędzi cyfrowych oraz angażującego contentu".
Druga nagroda – Złoty Lajk LOCAL-SOME Love - została przyznana Wrocławiowi w kategorii „Video Metropolia” za „najlepsze praktyki w tworzeniu i publikowaniu treści w mediach społecznościowych”.