Mieszkańcy Psiego Pola kolędowali na odbudowanym pięknie rynku przed oświetloną, kolorową choinką. Prezentem pod świątecznym drzewkiem była przebudowana ul. Bolesława Krzywoustego. Podarunek na Gwiazdkę całkiem spory, ale to tylko zwieńczenie tego, co działo się w 2013 r. na wrocławskich drogach. Psie Pole jak nowe
W połowie grudnia zakończyła się warta ok. 21 mln zł inwestycja, dzięki której odnowiony został odcinek ulicy Bolesława Chrobrego, od al. Jana III Sobieskiego do skrzyżowania z ul. Kiełczowską. Ale to nie wszystko. W ramach przebudowy Wrocławskie Inwestycje zleciły odrestaurowanie zabytkowego ryneczku. Stanęła na nim wyjątkowa fontanna. Powstał parking przy ul. Sycowskiej i rondo na skrzyżowaniu z ulicami Kiełczowską i Bora-Komorowskiego. To odmieniło osiedle i co najważniejsze, może przyciągnąć kolejne inwestycje.
Przebudowy na południu miasta
Podobnej wielkości prezent na święta drogowcy przekazali też na drugim końcu miasta – chodzi o remont ul. Zwycięskiej. To też cały zestaw robót. Są w nim, poza odnowieniem Zwycięskiej - od Agrestowej do Karkonoskiej - m.in. przebudowa skrzyżowania z Karkonoską i z Ołtaszyńską. W tamtym rejonie wyremontowana została też ul. Kutrzeby, wzbogacono ją o sygnalizację świetlną na skrzyżowaniu z Parafialną. To też inwestycja w przyszłość. Skomunikowanie tego rejonu już przyciąga kolejne inwestycje. Wykonawcy tych prac informują, że nawet przed zakończeniem inwestycji prowadzili rozbiórki gotowych elementów pod przyłącza dla nowych budynków.Dużo mniejszych remontów
W grudniu został otworzony wyremontowany odcinek ul. Wyszyńskiego, od Nowowiejskiej do Sienkiewicza. Wcześniej, latem, podobny remont został przeprowadzony na jezdni wylotowej ul. Kochanowskiego (druga jezdna była naprawiana w roku ubiegłym). Jeszcze wcześniej została zakończona przebudowa jezdni na pl. Orląt Lwowskich oraz, po sąsiedzku na Podwalu, między Świdnicką a pl. Orląt Lwowskich. Ten ostatni projekt przygotowuje wrocławskie ulice do organizacji ruchu, która ma być wprowadzona wraz z oddaniem do użytku Narodowego Forum Muzyki. Wrocławskie Inwestycje podpisały już kontrakty na planowane w przyszłym roku modernizacje ulic Zamkowej i Krupniczej – to ciąg dalszy przygotowań na otwarcie NFM.
Purkyniego przyjazna pieszym i rowerzystom
Wracając jednak do kończącego się, ale wciąż bieżącego roku, trzeba wspomnieć także o ul Purkyniego. Droga przez park Słowackiego, koło Muzeów Narodowego i Architektury oraz obok Panoramy Racławickiej, miała stać się bardziej reprezentacyjna od marca 2014. Jednak drogowcy odnowiony odcinek już udostępnili do ruchu.
Nowe połączenie buduje Zarząd Dróg i Utrzymania Miasta między ulicami Rychtalską i Zakładową, to ważne dodatkowe ułatwienie komunikacyjne między Jedności Narodowej i Trzebnicką. Mniejsze naprawy były przeprowadzane na ulicach Traugutta, Rychtalskiej, Dubois-Drobnera, Metalowców. Powstały nowe sygnalizacje świetlne, nowe ścieżki rowerowe.
Gwoli sprawiedliwości trzeba zaznaczyć, że na Krzykach, gdzie prowadzony jest remont mocno zdewastowanej ulicy Przyjaźni, drogowcy muszą wydłużyć czas inwestycji. Zaplanowane do końca roku zadanie blokuje konieczność wycinki drzew wzdłuż torowiska tramwajowego. Niezbędne procedury jeszcze trwają. Podobny los spotkał przebudowę ul. Starogroblowej. Wrocławscy drogowcy zaplanowali na ten rok budowę drugiej jezdni pod wiaduktem kolejowym. Tu na przeszkodzie stoi sam wiadukt – opóźnienie inwestycji kolejowej powoduje, że jeszcze on nie powstał, więc miejskie służby nie mają nic do roboty.
Roboty mostowe i obwodnica Leśnicy
Solidny przegląd mostu Milenijnego został przeprowadzony, spore środki z budżetu miejskiego pochłonęła także zainstalowana w tym roku tymczasowa przeprawa na Widawie. Most Widawski czeka na remont kapitalny. Na naprawę czeka także most Zwierzyniecki, choć remont Skłodowskiej-Curie ma ruszyć lada dzień.
Nie można powiedzieć, że rok jest stracony dla obwodnicy Leśnicy ponieważ formalności niezbędne do rozpoczęcia tej inwestycji postępowały do przodu. Obecnie wyczekiwane, nie tylko przez mieszkańców zachodniego Wrocławia, połączenie oczekuje na rozpatrzenie odwołania od decyzji środowiskowej. Złożone przez grupę mieszkańców w pierwszej połowie roku opóźniło realizacje o co najmniej pół roku. Jeśli decyzje, które mają być podjęte na początku 2014 roku w tej sprawie będą korzystne dla drogi, od razu można ogłosić przetarg.
Podsumowując dokonania miejskie dedykowane uczestnikom ruchu nie sposób nie wspomnień o otwartym w lipcu parkingu podziemnym na pl. Nowy Targ. Inwestycja zmieniła wygląd miejsca i dostarczyła dodatkowe 333 miejsca do parkowania w ścisłym centrum miasta. A mijający rok przekonał, nas, że na tym nie koniec. W ramach budowy NFM także powstaje parking podziemny. Obiekt, w przeciwieństwie do sali koncertowej, jest już prawie gotowy i przybędzie dzięki niemu prawie 700 miejsc do dla samochodów.RAM