Mniej kosztów, sporo możliwości
To, co najważniejsze, to niższe koszty prowadzenia działalności. W przypadku lokali stacjonarnych koszty najmu i wyposażenia są znaczeni wyższe.
Mała gastronomia jest dobrym sposobem na zdobycie pierwszego doświadczenia w tej branży.
Kolejna istotna informacja to ta, że klienci przekonali się już do mobilnej gastronomii. Bardzochętnie korzystają z takich miejsc podczas spacerów czy w drodze do pracy. Szczególnie w dobie pandemii przybyło odwiedzających parki czy skwery.
Miasto wyznaczyło wiele miejsc do takiego handlu, m.in. w parkach i centrum miasta. Udostępnia je w ramach losowań i konkursu ofert.
Więcej informacji można znaleźć na stronie Biuletynu Informacji Publicznej.
Za nim jednak, przedsiębiorca podejmie decyzję o wyborze miejsca, warto przyjrzeć się, w jakich porach dnia i tygodnia można spodziewać się najwięcej klientów i kim są jego potencjalni klienci w danym miejscu. Wszystko po to, aby jak najlepiej przygotować ofertę gastronomiczną.
Mobilna gastronomia na koncertach
Warto pamiętać, że mobilna gastronomia daje możliwość przemieszczania się w różne miejsca, np. tam gdzie dzieją się jakieś wydarzenia, takie jak koncerty, festiwale czy jarmarki.
Ich organizatorzy często sami poszukują mobilnych punktów gastronomicznych. Jeśli mamy taką możliwość, kontakt z klientami można w sezonie zimowym podtrzymywać podczas eventów w pomieszczeniach, które umożliwiają rozstawienie pojazdów gastronomicznych.
Co zrobić, żeby mały biznes gastronomiczny był opłacalny i rentowny?
Skuteczne przyciąganie klientów to klucz do sukcesu. Warto wyróżnić się na rynku, wybierać dobre produkty i stawiać na ciekawą i różnorodną ofertę. Rower gastronomiczny, który jest odpowiednio opisany i pomalowany zwiększa widoczność i buduje rozpoznawalność marki.
Buduj swoją markę w internecie, informuj na bieżąco i systematycznie swoich klientów w social mediach o promocjach, wydarzeniach czy nowych produktach.
BRG