wroclaw.pl strona główna Najświeższe wiadomości dla mieszkańców Wrocławia Dla mieszkańca - strona główna

Infolinia 71 777 7777

22°C Pogoda we Wrocławiu
Ikona powietrza

Jakość powietrza: umiarkowana

Dane z godz. 13:50

wroclaw.pl strona główna
Reklama
  1. wroclaw.pl
  2. Dla mieszkańca
  3. Aktualności
  4. Nowe udogodnienia po remoncie COM przy ul. Zapolskiej
Kliknij, aby powiększyć
W zmodernizowanym COM przy ul. Zapolskiej powstał nowoczesny punkt informacji. Z lewej petenci przy okienku, z prawej sofa i ściana z fototapetą UM Wrocław / Grzegorz Rajter
W zmodernizowanym COM przy ul. Zapolskiej powstał nowoczesny punkt informacji. Z lewej petenci przy okienku, z prawej sofa i ściana z fototapetą

Wrocławskie COM-y stają się coraz bardziej dostosowane do dzisiejszych potrzeb mieszkańców. We Wrocławiu od dłuższego czasu działa punkt Urzędu Miejskiego w centrum handlowym Magnolia Park (w 2023 r. obsłużono tu ok. 200 tys. osób), a stałe placówki są cały czas rozwijane. Spore zmiany zaszły w budynku przy ul. Zapolskiej 4, gdzie zakończyła się trwająca osiem miesięcy modernizacja. Sprawdź, jakie wprowadzono udogodnienia dla klientów.

Reklama

Nowe stanowiska dla klientów, elektroniczny system kolejkowy z zapowiedziami głosowymi, dostosowanie do osób z niepełnosprawnościami oraz nowoczesna sala poczekalni - to tylko kilka zmian, jakie zaszły w tym popularnym Centrum Obsługi Mieszkańca.

Dodatkowo, dla poprawy bezpieczeństwa tego miejsca, punkt został wyposażony w nowoczesny system przeciwpożarowy, monitoring, jak również system sygnalizacji włamania i napadu.

Z myślą o dostępie dla wszystkich

Nowoczesne obiekty to takie, które są przystosowane do obsługi wszystkich klientów. Właśnie z taką myślą przeprowadzono prace remontowe, a czego efektem są zainstalowane plany tyflograficzne, zawierające schematy dotykowe dla osób niedowidzących.

Petenci z ograniczoną mobilnością zyskali elementy ułatwiające orientację i poruszanie się w strefie ogólnodostępnej. To między innymi kierunkowe ścieżki oraz pola uwagi w posadzce. Z tą samą myślą przebudowano sanitariaty, z których może skorzystać każdy klient, bez względu na ograniczenia ruchowe.

Sama sala obsługi składa się teraz z poczekalni, która pomieści około pięćdziesięciu klientów, czternastu stanowisk bezpośredniej obsługi mieszkańca oraz stanowiska informacyjnego.

Punkty Urzędu Miejskiego Wrocławia to miejsca, gdzie mieszkańcy załatwiają swoje codzienne, formalne sprawy. Chcemy, aby zawsze odbywało się to sprawnie i w jak najlepszych warunkach. Właśnie dlatego ta modernizacja była dla nas tak istotna. Cieszymy się, że kolejne miejsce jest już dostosowane do dzisiejszych potrzeb i jest w stanie obsłużyć jeszcze większą liczbę klientów.
Jacek Sutryk, prezydent Wrocławia

Bartłomiej Ciążyński, wiceprezydent Wrocławia: - To rzeczywista realizacja deklaracji władz Wrocławia o bliskich relacjach z mieszkańcami i mieszkankami miasta.

Zalety z przeprowadzonych prac zauważą też pracownicy Urzędu Miejskiego, którzy skorzystają z wyremontowanych pomieszczeń mi.in do przechowywania tablic rejestracyjnych, sortowania dokumentów, archiwum oraz obsługi informatycznej. Koszt wszystkich prac to niemal 3,7 miliona złotych.

Prawie pół miliona klientów COM

Tylko w 2023 roku Centra Obsługi Mieszkańca we Wrocławiu obsłużyły niemal 500 tys. klientów i wydały prawie 550 tys. dokumentów. Olbrzymim sukcesem okazało się otwarcie Centrum Obsługi Mieszkańca w Magnolia Park.

Forma załatwiania spraw urzędowych przy okazji zakupów bez wątpienia przypadła mieszkańcom do gustu, bo tylko tam w ciągu ubiegłego roku zostało obsłużonych ponad 200 tysięcy mieszkańców. Jako drugi na podium znalazł się Urząd przy ul. Zapolskiej, a trzecie i czwarte miejsca przypadły kolejno placówkom na Nowym Targu i al. Kromera.  

- Tak duże centrum obsługi jak to w Magnolii nie powstało dotąd w żadnym polskim mieście – mówi Włodzimierz Patalas, sekretarz miasta i inicjator stworzenia COM-u poza dotychczasowymi siedzibami urzędu. – Dzięki uruchomieniu tego punktu znacząco poprawiliśmy dostęp do usług urzędowych dla mieszkańców zachodniej części Wrocławia. Obecnie analizujemy stworzenie w przyszłości jednego albo dwóch podobnych COM-ów, zlokalizowanych poza centrum miasta.

Od 11 wrześnie 2023 r. w COM Magnolia Park działa Terenowy Punkt Paszportowy wspomagający pracę Dolnośląskiego Urzędu Wojewódzkiego. Dzięki temu mieszkańcy mogą składać tam wnioski o wydanie paszportu, jak również odbierać same dokumenty.

- Wydajemy ok. 80 tys. dowodów osobistych, 100 tys. dowodów rejestracyjnych czy ponad 100 tysięcy innych zaświadczeń i informacji. Cieszę się, że zarówno nasi klienci, jak i pracownicy Urzędu zyskali kolejne, nowoczesne i przyjazne miejsce pracy - mówi Bożena Bronowicka, dyrektor Wydziału Spraw Społecznych UM Wrocławia.

Co załatwisz w COM przy ul. Zapolskiej 4?

W COM na ul. Zapolskiej 4 zrealizować można formalności dotyczące m.in.:

  • rejestracji pojazdów;
  • wydania prawa jazdy;
  • dowodu osobistego;
  • zameldowania;
  • opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi.

COM czynny jest od poniedziałku do piątku, w godz. 8.00-15.15

Klienci planujący załatwić sprawy urzędowe w weekend mogą skorzystać z  Centrum Obsługi Mieszkańca w Magnolia Park, który działa w wydłużonych godzinach pracy:

  • od poniedziałku do piątku w godzinach od 9.00 do 18.00;
  • w soboty od 00 do 16.00.
Źródło: materiały prasowe

Posłuchaj podcastu

Bądź na bieżąco z Wrocławiem!

Kliknij „obserwuj”, aby wiedzieć, co dzieje się we Wrocławiu. Najciekawsze wiadomości z www.wroclaw.pl znajdziesz w Google News!

Reklama
Powrót na portal wroclaw.pl