Nowe stanowiska dla klientów, elektroniczny system kolejkowy z zapowiedziami głosowymi, dostosowanie do osób z niepełnosprawnościami oraz nowoczesna sala poczekalni - to tylko kilka zmian, jakie zaszły w tym popularnym Centrum Obsługi Mieszkańca.
Dodatkowo, dla poprawy bezpieczeństwa tego miejsca, punkt został wyposażony w nowoczesny system przeciwpożarowy, monitoring, jak również system sygnalizacji włamania i napadu.
Z myślą o dostępie dla wszystkich
Nowoczesne obiekty to takie, które są przystosowane do obsługi wszystkich klientów. Właśnie z taką myślą przeprowadzono prace remontowe, a czego efektem są zainstalowane plany tyflograficzne, zawierające schematy dotykowe dla osób niedowidzących.
Galeria zdjęć
Petenci z ograniczoną mobilnością zyskali elementy ułatwiające orientację i poruszanie się w strefie ogólnodostępnej. To między innymi kierunkowe ścieżki oraz pola uwagi w posadzce. Z tą samą myślą przebudowano sanitariaty, z których może skorzystać każdy klient, bez względu na ograniczenia ruchowe.
Sama sala obsługi składa się teraz z poczekalni, która pomieści około pięćdziesięciu klientów, czternastu stanowisk bezpośredniej obsługi mieszkańca oraz stanowiska informacyjnego.
Bartłomiej Ciążyński, wiceprezydent Wrocławia: - To rzeczywista realizacja deklaracji władz Wrocławia o bliskich relacjach z mieszkańcami i mieszkankami miasta.
Zalety z przeprowadzonych prac zauważą też pracownicy Urzędu Miejskiego, którzy skorzystają z wyremontowanych pomieszczeń mi.in do przechowywania tablic rejestracyjnych, sortowania dokumentów, archiwum oraz obsługi informatycznej. Koszt wszystkich prac to niemal 3,7 miliona złotych.
Prawie pół miliona klientów COM
Tylko w 2023 roku Centra Obsługi Mieszkańca we Wrocławiu obsłużyły niemal 500 tys. klientów i wydały prawie 550 tys. dokumentów. Olbrzymim sukcesem okazało się otwarcie Centrum Obsługi Mieszkańca w Magnolia Park.
Forma załatwiania spraw urzędowych przy okazji zakupów bez wątpienia przypadła mieszkańcom do gustu, bo tylko tam w ciągu ubiegłego roku zostało obsłużonych ponad 200 tysięcy mieszkańców. Jako drugi na podium znalazł się Urząd przy ul. Zapolskiej, a trzecie i czwarte miejsca przypadły kolejno placówkom na Nowym Targu i al. Kromera.
- Tak duże centrum obsługi jak to w Magnolii nie powstało dotąd w żadnym polskim mieście – mówi Włodzimierz Patalas, sekretarz miasta i inicjator stworzenia COM-u poza dotychczasowymi siedzibami urzędu. – Dzięki uruchomieniu tego punktu znacząco poprawiliśmy dostęp do usług urzędowych dla mieszkańców zachodniej części Wrocławia. Obecnie analizujemy stworzenie w przyszłości jednego albo dwóch podobnych COM-ów, zlokalizowanych poza centrum miasta.
Galeria zdjęć
Od 11 wrześnie 2023 r. w COM Magnolia Park działa Terenowy Punkt Paszportowy wspomagający pracę Dolnośląskiego Urzędu Wojewódzkiego. Dzięki temu mieszkańcy mogą składać tam wnioski o wydanie paszportu, jak również odbierać same dokumenty.
- Wydajemy ok. 80 tys. dowodów osobistych, 100 tys. dowodów rejestracyjnych czy ponad 100 tysięcy innych zaświadczeń i informacji. Cieszę się, że zarówno nasi klienci, jak i pracownicy Urzędu zyskali kolejne, nowoczesne i przyjazne miejsce pracy - mówi Bożena Bronowicka, dyrektor Wydziału Spraw Społecznych UM Wrocławia.
Co załatwisz w COM przy ul. Zapolskiej 4?
W COM na ul. Zapolskiej 4 zrealizować można formalności dotyczące m.in.:
- rejestracji pojazdów;
- wydania prawa jazdy;
- dowodu osobistego;
- zameldowania;
- opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
COM czynny jest od poniedziałku do piątku, w godz. 8.00-15.15
Klienci planujący załatwić sprawy urzędowe w weekend mogą skorzystać z Centrum Obsługi Mieszkańca w Magnolia Park, który działa w wydłużonych godzinach pracy:
- od poniedziałku do piątku w godzinach od 9.00 do 18.00;
- w soboty od 00 do 16.00.