Nowe stanowiska dla klientów, elektroniczny system kolejkowy z zapowiedziami głosowymi, dostosowanie do osób z niepełnosprawnościami oraz nowoczesna sala poczekalni - to tylko kilka zmian, jakie zaszły w tym popularnym Centrum Obsługi Mieszkańca.
Dodatkowo, dla poprawy bezpieczeństwa tego miejsca, punkt został wyposażony w nowoczesny system przeciwpożarowy, monitoring, jak również system sygnalizacji włamania i napadu.
Z myślą o dostępie dla wszystkich
Nowoczesne obiekty to takie, które są przystosowane do obsługi wszystkich klientów. Właśnie z taką myślą przeprowadzono prace remontowe, a czego efektem są zainstalowane plany tyflograficzne, zawierające schematy dotykowe dla osób niedowidzących.
Galeria zdjęć
Petenci z ograniczoną mobilnością zyskali elementy ułatwiające orientację i poruszanie się w strefie ogólnodostępnej. To między innymi kierunkowe ścieżki oraz pola uwagi w posadzce. Z tą samą myślą przebudowano sanitariaty, z których może skorzystać każdy klient, bez względu na ograniczenia ruchowe.
Sama sala obsługi składa się teraz z poczekalni, która pomieści około pięćdziesięciu klientów, czternastu stanowisk bezpośredniej obsługi mieszkańca oraz stanowiska informacyjnego.
Punkty Urzędu Miejskiego Wrocławia to miejsca, gdzie mieszkańcy załatwiają swoje codzienne, formalne sprawy. Chcemy, aby zawsze odbywało się to sprawnie i w jak najlepszych warunkach. Właśnie dlatego ta modernizacja była dla nas tak istotna. Cieszymy się, że kolejne miejsce jest już dostosowane do dzisiejszych potrzeb i jest w stanie obsłużyć jeszcze większą liczbę klientów.Jacek Sutryk, prezydent Wrocławia
Bartłomiej Ciążyński, wiceprezydent Wrocławia: - To rzeczywista realizacja deklaracji władz Wrocławia o bliskich relacjach z mieszkańcami i mieszkankami miasta.
Zalety z przeprowadzonych prac zauważą też pracownicy Urzędu Miejskiego, którzy skorzystają z wyremontowanych pomieszczeń mi.in do przechowywania tablic rejestracyjnych, sortowania dokumentów, archiwum oraz obsługi informatycznej. Koszt wszystkich prac to niemal 3,7 miliona złotych.
Prawie pół miliona klientów COM
Tylko w 2023 roku Centra Obsługi Mieszkańca we Wrocławiu obsłużyły niemal 500 tys. klientów i wydały prawie 550 tys. dokumentów. Olbrzymim sukcesem okazało się otwarcie Centrum Obsługi Mieszkańca w Magnolia Park.
Forma załatwiania spraw urzędowych przy okazji zakupów bez wątpienia przypadła mieszkańcom do gustu, bo tylko tam w ciągu ubiegłego roku zostało obsłużonych ponad 200 tysięcy mieszkańców. Jako drugi na podium znalazł się Urząd przy ul. Zapolskiej, a trzecie i czwarte miejsca przypadły kolejno placówkom na Nowym Targu i al. Kromera.
- Tak duże centrum obsługi jak to w Magnolii nie powstało dotąd w żadnym polskim mieście – mówi Włodzimierz Patalas, sekretarz miasta i inicjator stworzenia COM-u poza dotychczasowymi siedzibami urzędu. – Dzięki uruchomieniu tego punktu znacząco poprawiliśmy dostęp do usług urzędowych dla mieszkańców zachodniej części Wrocławia. Obecnie analizujemy stworzenie w przyszłości jednego albo dwóch podobnych COM-ów, zlokalizowanych poza centrum miasta.
Galeria zdjęć
Od 11 wrześnie 2023 r. w COM Magnolia Park działa Terenowy Punkt Paszportowy wspomagający pracę Dolnośląskiego Urzędu Wojewódzkiego. Dzięki temu mieszkańcy mogą składać tam wnioski o wydanie paszportu, jak również odbierać same dokumenty.
- Wydajemy ok. 80 tys. dowodów osobistych, 100 tys. dowodów rejestracyjnych czy ponad 100 tysięcy innych zaświadczeń i informacji. Cieszę się, że zarówno nasi klienci, jak i pracownicy Urzędu zyskali kolejne, nowoczesne i przyjazne miejsce pracy - mówi Bożena Bronowicka, dyrektor Wydziału Spraw Społecznych UM Wrocławia.
Co załatwisz w COM przy ul. Zapolskiej 4?
W COM na ul. Zapolskiej 4 zrealizować można formalności dotyczące m.in.:
- rejestracji pojazdów;
- wydania prawa jazdy;
- dowodu osobistego;
- zameldowania;
- opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
COM czynny jest od poniedziałku do piątku, w godz. 8.00-15.15
Klienci planujący załatwić sprawy urzędowe w weekend mogą skorzystać z Centrum Obsługi Mieszkańca w Magnolia Park, który działa w wydłużonych godzinach pracy:
- od poniedziałku do piątku w godzinach od 9.00 do 18.00;
- w soboty od 00 do 16.00.