Organizatorem akcji jest Fundacja Sensoria, działająca w ramach programu RAKOOBRONA, wspieranego w tym roku również przez Fundację Topestetic. W 2025 roku kampania realizowana jest już po raz jedenasty i obejmuje 16 miast – po jednym w każdym województwie.
Czerniak wcześnie wykryty jest niemal w pełni uleczalny
Czerniak jest jednym z najgroźniejszych nowotworów skóry. W jego przypadku kluczowe znaczenie ma wczesne wykrycie zmian – odpowiednio wcześnie zdiagnozowany, daje niemal stuprocentową szansę na wyleczenie.
Celem kampanii „UVaga...” jest nie tylko umożliwienie bezpłatnych konsultacji, ale przede wszystkim zwiększenie społecznej świadomości w zakresie ochrony skóry przed promieniowaniem UV oraz znaczenia regularnych kontroli dermatologicznych.
- Troska o zdrowie zaczyna się od wiedzy i codziennych nawyków. Nagłaśniamy tę akcję, by jak najwięcej osób skorzystało z możliwości bezpłatnych badań.Magdalena Różczka, aktorka, ambasadorka kampanii
Konsultacje z dermatologami i onkologami. Bez skierowania
Wrocławianie i turyści odwiedzający miasto będą mogli bez skierowania skonsultować znamiona skórne ze specjalistami: dermatologami, onkologami oraz kosmetologami. Konsultacje są całkowicie nieinwazyjne i nie wymagają wcześniejszych zapisów.
W ramach akcji przewidziano dla uczestników także materiały edukacyjne, gadżety profilaktyczne, kremy z filtrem SPF oraz limitowaną ilustrację autorstwa Poli Augustynowicz, artystki z Poznania. Inicjatywa ma charakter nie tylko medyczny, lecz również edukacyjny i informacyjny – jej adresatem są osoby w każdym wieku.
Szczegółowe informacje na temat trasy mobilnego punktu oraz pozostałych miast objętych kampanią dostępne są na stronie internetowej: www.wyprzedzczerniaka.pl oraz w mediach społecznościowych akcji.