wroclaw.pl strona główna Najświeższe wiadomości dla mieszkańców Wrocławia Dla mieszkańca - strona główna

Infolinia 71 777 7777

20°C Pogoda we Wrocławiu

Jakość powietrza: umiarkowana

Dane z godz. 21:20

wroclaw.pl strona główna

Reklama

  1. wroclaw.pl
  2. Dla mieszkańca
  3. Aktualności
  4. Trwa wielkie liczenie rowerzystów!

Badanie odbywa się co dwa lata. Pierwsze miało miejsce w 2006 roku a obecnie Wrocław liczy rowerzystów już po raz piąty. Z dotychczasowych badań jasno wynika, że ruch rowerowych w stolicy Dolnego Śląska systematycznie rośnie - od 2006 do 2012 roku na niektórych skrzyżowaniach odnotowano wzrost o 200 procent. 

Rowerowe szczyty 

Badania przeprowadzane są zawsze w czerwcu. Dzięki nim obserwowany jest trend w ruchu rowerowym we Wrocławiu.

- Od 2006 roku obserwujemy wyłącznie wzrost liczby rowerzystów w mieście. - mówi Daniel Chojnacki wrocławski oficer rowerowy. - Pomiary trwają trzy. We wtorek, środę i czwartek liczymy rowerzystów w dwóch szczytach komunikacyjnych: porannym od 7.00 do 9.00 i popołudniowym między 15.00 a 17.00. Jak pokazują poprzednie lata wspomniany wzrost ruchu rowerowego obserwowany jest przede wszystkim na kilku głównym skrzyżowaniach, a do najważniejszych miejsc należy wlot z ul. Powstańców Śląskich na skrzyżowaniu z ulicą Swobodną, most Grunwaldzki, most Uniwersytecki i ulica Legnicka. - dodaje Chojnacki.

Oprócz tych podstawowych skrzyżowań, rowerzyści zliczani są również na skrzyżowaniu ul. Widok z ul. Kazimierza Wielkiego, ul. Nowy Świat z ul. Św. Mikołaja, ul. Purkyniego z ul. Wyszyńskiego, ul. Braniborska z pl. Orląt Lwowskich i ul. Piaskowa z ul. Grodzką.

- Dodatkowo na tych skrzyżowaniach oprócz ogólnej ilości rowerzystów sprawdzana jest też relacja skrętna, czyli kto w jakim kierunku na skrzyżowaniu się porusza, aczkolwiek już w ubiegłym badaniu zaczynał być z tym problem, bo rowerzystów było tak dużo, że trudno było nadążyć z liczeniem. - mówi Chojnacki. - W tym roku już po pierwszym dniu liczenia mamy sygnał, że na niektórych skrzyżowaniach również przestaje być to możliwe. - dodaje. 

Po co to liczyć? 

- Jako inżynierowie bazujemy na liczbach. Bez nich i obserwowania faktycznych zjawisk, nasze działanie byłoby moim zdaniem pozbawione sensu. - tłumaczy Chojnacki. - Jeśli realizujemy jakąś inwestycję, to dzięki badaniu widzimy jaki czas jest potrzebny po jej oddaniu aby rowerzyści licznie z niej korzystali. To bardzo ładnie było widać po wybudowaniu drogi na ul. Powstańców Śląskich w ramach budowania Arkad Wrocławskich, zbadaliśmy ile rowerzystów było przed i po. W ten sposób kontrolujemy co ma wpływ na stymulowanie wrocławian, żeby przesiadali się na rowery. Uważam, że te badania są jedną z najważniejszych rzeczy, bo kontrolujemy nasze działania i patrzymy czy przynoszą zamierzony efekt a co za tym idzie czy zmierzamy do realizacji celów zawartych w polityce rowerowej Wrocławia.

Wyniki badania poznamy w przyszłym tygodniu.

ulaj

Bądź na bieżąco z Wrocławiem!

Kliknij „obserwuj”, aby wiedzieć, co dzieje się we Wrocławiu. Najciekawsze wiadomości z www.wroclaw.pl znajdziesz w Google News!

Reklama