Najważniejsze informacje (kliknij, aby przejść)
Akcja „Pies w szkole”. Do mopsa Dropsa dołączyła Aiko
Aiko jest rocznym maltańczykiem, który kocha dzieci. Do szkoły przychodzi ze swoją właścicielką, Panią Sylwią, najczęściej w piątki. Jest bardzo mądry i reaguje na wszystkie polecenia: podaje łapki, przybija piątkę, a nawet przynosi dokładnie tę zabawkę, o którą się poprosi.
Piesek przychodzi na lekcje po to, by dzieci mogły z nim pobyć, pogłaskać, otworzyć się. Zauważyłam, że jego obecność daje pozytywny oddźwięk szczególnie tych, które są nieśmiałe, zamknięte w sobie i wycofane. Przy piesku otwierają się, pokazują swoje emocje, przytulają go.Sylwia Kutrzuba, nauczycielka i właścicielka Aiko
Jak obecność psów wpływa na uczniów
Projekt „Pies w szkole” organizowany jest we współpracy z Urzędem Miejskim Centrum Przyjaznych Relacji Ludzie-Zwierzęta, Biuro Wrocław bez Barier.
Obecność psów w szkole powoduje, że dzieci odczuwają znacznie niższe napięcie i są mniej agresywne. Wzrastają ich kompetencje społeczne. Mają korzystniejsze nastawienie do szkoły. W końcowym efekcie poprawiają się także ich wyniki w nauce.Barbara Borzymowska, rzecznik ds. zwierząt, Biuro Wrocław Bez Barier