– Otworzyliśmy oferty i aż czterech wykonawców chce budować dalej Trasę Autobusowo-Tramwajową, a co ważne, wszyscy złożyli oferty nawet niższe niż zakładały kosztorysy, co się dotychczas nie zdażało, ale świadczy też o tym, że rynek się zmienia – mówi prezydent Wrocławia Jacek Sutryk.
Korzystne oferty wykonawców
Najtańszą ofertę, w wysokości 81,2 mln złotych, złożyła wrocławska firma Pro-Tra Building sp. z o.o. Nieco wyższą cenę, bo opiewającą na prawie 85 mln złotych, zaproponował Budimex S.A. Oferta firmy SKANSKA S.A wyniosła 88,5 mln złotych. Najwyżej planowane prace wycenił STRABAG Infrastruktura Południe sp. z o.o. – spółka z Wysokiej jest gotowa wybudować ten odcinek trasy za 94,6 mln złotych.
TAT w zieleni
Przypomnijmy, TAT to największa inwestycja komunikacyjna miasta od 1949, kiedy wybudowana została linia tramwajowa na Leśnicę. To 7 kilometrów trasy autobusowo-tramwajowej, dwa wiadukty 160 metrowy nad torami kolejowymi i 22 metrowy nad ulicą Smolecką.
Obecnie powstają nowe perony przy Wyższej Szkole Bankowej przy ulicy Strzegomskiej.
– A powstaną także ścieżki rowerowe, chodniki – właśnie w związku z tą inwestycją – podkreśla prezydent Jacek Sutryk.
Na obecną chwilę umowy z wykonawcami są podpisane na ponad 151 milionów złotych. TAT pojedziemy w 2023 roku.