W podróży z wrocławskiego lotniska pomoże chatbot

Chatbot wrocławskiego lotniska z powodzeniem przeszedł ostatnią fazę testów i jest już dostępny dla wszystkich podróżnych. Odpowiada na pytania, radzi, jak przygotować się do podróży. Życzy miłego dnia.

  • Oto on! Najmłodszy pracownik lotniska. Chatbot, który odpowie na nasze pytania i pomoże zaplanować podróż.


Aplikacja wrocławskiego lotniska wykorzystująca sztuczną inteligencję wyszukuje połączenia lotnicze, wysyła powiadomienia o statusie lotów, znajduje transport lub miejsce parkingowe, podpowiada, gdzie na lotnisku zrobić zakupy i wypić kawę. Zna odpowiedzi na kilkaset pytań i wciąż się uczy. Aby porozmawiać z nim w języku polskim lub angielskim, wystarczy wpisać w Messengerze Port Lotniczy Wrocław lub Wrocław Airport. Wrocławski port wprowadził taką innowację jako pierwsze lotnisko w Polsce.

Najpierw były testy i egzamin 

Na ostatnim etapie przed udostępnieniem chatbot przeszedł wymagający egzamin. Jego funkcjonalność, już w rzeczywistych warunkach, przetestowało kilkudziesięciu pasażerów wrocławskiego lotniska. – Uruchamiamy chatbot dla wygody podróżnych i ich opinie są dla nas najważniejsze. Testerzy ocenili jego działanie bardzo pozytywnie, podkreślali, że jest intuicyjny w obsłudze i zawiera naprawdę bogatą bazę informacji. Przekazali nam też ciekawe sugestie, które pozwoliły udoskonalić niektóre funkcjonalności – mówi Dariusz Kuś, prezes Portu Lotniczego Wrocław.

Wystarczy mieć aplikację Messenger 

Do korzystania z chatbota wystarczy mieć aplikację Messenger. Wpisujemy: Port Lotniczy Wrocław, wita nas sympatyczny avatar lotniska. Co potrafi chatbot? Wysyła przydatne powiadomienia o statusie naszego rejsu. W czasie rzeczywistym, np. jadąc na lotnisko, otrzymujemy  informację, o której godzinie otwiera się odprawa, kiedy rozpocznie się wejście na pokład czy też zamknie bramka. Po przylocie chatbot podpowiada m.in., z którego taśmociągu możemy odebrać swój bagaż. Podpowiada też m.in., jak dojechać do portu, pomaga znaleźć miejsce parkingowe na lotnisku. Jest też świetnie przygotowany do roli wirtualnego przewodnika po porcie: możemy zapytać go o sklepy, restauracje, kawiarnie czy strefy dla rodzin z dziećmi. Pomaga znaleźć najlepsze połączenia lotnicze, wyszukuje najtańsze ceny biletów lotniczych, pomaga zarezerwować lot.

Pilny uczeń 

Chatbot odpowiada w sumie na kilkaset pytań najczęściej zadawanych przez pasażerów i ciągle się uczy. Ta rozbudowana lista została opracowana na podstawie danych zebranych od personelu lotniskowego, pytań zadawanych przez pasażerów na profilu lotniska na Facebooku, a także analizy informacji, których szukają użytkownicy strony internetowej portu. W razie potrzeby, jest też możliwość bezpośredniego kontaktu z moderatorem, który postara się jak najszybciej pomóc. – Chatbot to użyteczne, bardzo praktyczne narzędzie, ponieważ wszystkie informacje znajdują się tu w jednym miejscu i są łatwo dostępne poprzez urządzenia mobilne, z których korzysta już zdecydowana większość pasażerów – podkreśla Dariusz Kuś. 

Co istotne, chatbot ułatwia też zaplanowanie podróży, ponieważ dysponuje wyszukiwarką połączeń zintegrowaną z popularnym Skyscannerem.  

Dodajmy, że Port Lotniczy Wrocław jest pierwszym lotniskiem w Polsce korzystającym z chatbota. – To rozwiązanie innowacyjne, do tej pory wprowadziły go tylko niektóre lotniska w Europie. Warto przy tym zauważyć, że nasz chatbot, w porównaniu z nimi, daje dużo bardziej zaawansowane funkcjonalności zwłaszcza w zakresie wyszukiwania połączeń lotniczych – podsumowuje Dariusz Kuś. 

Chatbot Portu Lotniczego Wrocław powstał dzięki współpracy zespołu ekspertów z Portu Lotniczego Wrocław, który opracował szczegółową bazę danych niezbędną do stworzenia projektu oraz wrocławskiej firmy Koda Bots, która dostarczyła technologię i wdrożyła narzędzie.

Całej Europie zostanie zaprezentowany premierowo na światowych targach branży lotniczej w Londynie.



Zgłoś uwagę