– Za nami pierwsze badania archeologiczne i saperskie. Wykonawca na ich potrzeby odhumusował ten fragment przyszłej drogi. Powstają drogi technologiczne i gromadzony jest sprzęt – mówił tydzień temu rzecznik WI Marek Szempliński.Dzisiaj, 2 października, ruszyły już konkretne roboty budowlane. – Przed nami 21 miesięcy wytężonej pracy. Ze względu na szeroki zakres robót obejmujących różne branże: drogową, mostową, energetyczną i wodno-kanalizacyjną potrzebna jest idealna koordynacja wszystkich prac – mówi Paweł Fidelak, menedżer projektu z firmy Skanska.
Przypomnijmy, że wart ponad 130 mln zł kontrakt na siedmiokilometrowy odcinek drogi, która ma połączyć ulice Średzką z rondem przy ul. Granicznej podpisany został w ostatnich dniach ubiegłego roku. Mógłbyć długo wcześniej, ponieważ starania miasta o budowę drogi ruszyły już w 2008 roku.– Ta sytuacja pokazuje dobitnie, jak skomplikowane przepisy środowiskowe mogą zablokować ważną dla mieszkańców miasta inwestycję. Dlatego tym bardziej się cieszymy, że rozpoczynamy już jej realizację – mówił dzisiaj na placu budowy Maciej Bluj, wiceprezydent Wrocławia. Obwodnica będzie dwukierunkową drogą jednojezdniową. Ponadto w ramach inwestycji powstanie nowy most nad rzeką Bystrzyca o długości 327 metrów. Wybudowane zostaną także dwa wiadukty: nad przyszłą linią kolejową do portu lotniczego oraz nad aleją Stabłowicką.
Nowo wybudowaną obwodnicą kierowcy pojadą w czerwcu 2017 roku.
Prace przy obwodnicy zostaną podzielone na 4 odcinki:
- od ul. Granicznej do Osinieckiej
- od ul. Osinieckiej do ul. Średzkiej
- przebudowa ul. Piołunowej
- roboty na terenach jednostki wojskowej