Miejski przewoźnik rozpisał przetarg na wykonanie projektu remontu torowiska wraz z siecią trakcyjną i konstrukcjami wsporczymi. Przebudowana zostanie także pętla tramwajowa.
Po raz ostatni torowisko na tym odcinku remontowano w 2012 r. Od tego czasu zostało wyeksploatowane i znajduje się w przeciętnym stanie technicznym. Prace nie obejmą jednak 12 peronów przystankowych, na trasie brakuje także odwodnienia - wody opadowe wsiąkają w grunt podłoża. Jednakże system odwodnienia zostanie zbudowany w trakcie planowanego remontu.
Czytaj więcej: Praca wre na Osi Zachodniej. Ruszyła budowa wiaduktu nad torami
Będzie zielone torowisko
MPK chce, żeby torowisko po remoncie było zielone, poza przejazdami drogowymi i przejściami dla pieszych, których jest 10. Zakłada się, że w tym celu zostaną wykorzystane maty wegetacyjne z rozchodnikami pozwalające po ich rozłożeniu osiągnąć natychmiastowy efekt zazielenienia, co ogranicza hałas oraz poprawia estetykę.
Pojawi się również nowa nawierzchnia torowiska, podbudowa i ewentualnie zostanie wzmocnione podłoże poprzez wykonanie warstwy mrozoochronnej. Wyremontowanych zostanie 10 przejść dla pieszych oraz przejazdy drogowe. Remont obejmie również przebudowę sieci trakcyjnej wraz z konstrukcjami wsporczymi, zasilania, sterowania i ogrzewania zwrotnic.
Wykonawca będzie mieć 170 dni na stworzenie projektu od momentu podpisania umowy. Oferty można składać do 1 października.