Cały realizowany obecnie odcinek ma długość 850 metrów. Od najbliższej niedzieli kierowcy będą mogli korzystać z dwupasmowej jezdni w stronę Kozanowa. Ruch poprowadzony zostanie w większości jezdnią docelową, na krótkim odcinku nadal jezdnią tymczasową. Na Długą powrócą także autobusy MPK.
Jak informuje Krzysztof Świercz ze spółki Wrocławskie Inwestycje, udrożnienie jezdni w stronę centrum miasta planowane jest w okresie listopad-grudzień. Cały odcinek przebudowywanej ulicy ma być gotowy na początku przyszłego roku. W ramach inwestycji przebudowywany jest m.in. wiadukt, tak by zniknęło utrudniające ruch „wąskie gardło”. Na Długiej powstają po dwa pasy ruchu w każdym kierunku, ścieżki rowerowe, chodniki, torowisko. PKP PLK buduje tu także stację Wrocław Szczepin.
Realizowany aktualnie odcinek jest jednym z najtrudniejszych od wielu lat. Na wysokości Głównego Punktu Zasilania przebudowanych musiało zostać kilkadziesiąt kilometrów kabli średniego i wysokiego napięcia. Stare kable miały już po pół wieku, inwestycja posłuży zatem na lata. Dodatkowo niwelata terenu musiała zostać obniżona o 1,5 metra, tak by mógł przejechać tamtędy tramwaj.
W tym tygodniu prace prowadzone są na odcinku od wiaduktu kolejowego w stronę Kauflandu. Układanie mas bitumicznych realizowane będzie zarówno w środę jak i w czwartek.
Jak informują Wrocławskie Inwestycje, trwają także procedury poprzedzające podpisanie kontraktu na realizację kolejnego odcinka trasy. Z uwagi na fakt, że inwestycja ma zostać dofinansowana ze środków UE, prowadzona jest standardowa w takich przypadkach tzw. kontrola uprzednia, realizowana przez Urząd Zamówień Publicznych. Procedura może potrwać jeszcze kilka tygodni.