Na ulicy Grabiszyńskiej koło cmentarza przeprowadzony został remont najbardziej wyeksploatowanego fragmentu torowiska tramwajowego. Chodzi o odcinek przy drugiej bramie, między pętlami. Projekt objął także budowę zupełnie nowego przystanku tramwajowego i przejścia dla pieszych, które stanowi przedłużenie ciągu pieszego wzdłuż pomnika Pamięci Wspólnej. Inwestycji towarzyszyła także przebudowa odwodnienia i naprawa sieci podziemnych. Drobne z pozoru zmiany, towarzyszące niewielkiemu przecież remontowi, w istocie zmieniają charakter tego miejsca. Do tej pory druga brama cmentarza Grabiszyńskiego mogła służyć głównie zmotoryzowanym, a jedynie w okresie wzmożonego ruchu na Wszystkich Świętych urządzano przy niej tymczasową pętlę autobusową. Od teraz to przejście zyska bezpośredni dostęp do tramwaju i w bezpieczny sposób połączy cmentarz z parkiem Grabiszyńskim. To ważne z dwóch powodów – sąsiadujący z cmentarzem pomnik Pamięci Wspólnej był trudno dostępny od strony tej jednej z większych w mieści nekropolii, a z drugiej strony, droga dla pieszych udających się na cmentarz od strony Grabiszynka i Krzyków była przedzielona ruchliwą jezdnią i torowiskiem tramwajowym.Tramwaje linii 4, 5 i 20 wracają na pętlę Oporów
Co ważne, sygnalizacja świetlna na przejściu nie powinna blokować ruchu w godzinach szczytu, ponieważ jest uruchomiana przez przycisk, a więc tylko w czasie, gdy są chętni do skorzystania z przejścia.
Na pętlę Oporów wróciły tramwaje linii 4, 5 i 20.
ram