Wrocław – Warszawa: Pendolino, PolskiBus, Ryanair czy samochód? [WYNIKI, CENA, CZAS]

Reporterzy www.wroclaw.pl testują połączenie Wrocław – Warszawa: Pendolino, PolskiBus, Ryanair czy samochód? Ceny, czas, komfort – porównanie. Śledź naszą relację na żywo. Wystartowaliśmy w poniedziałek (15 grudnia) z pl. Solnego o godzinie 5.30. Meta jest pod Pałacem Kultury i Nauki w Warszawie.


Pierwszy pociąg Pendolino odjechał z Wrocławia [ZDJĘCIA, FILM]

Warszawa jeszcze nigdy nie była tak łatwo dostępna dla wrocławian. Mamy połączenia autobusowe, lotnicze, duża część drogi ekspresowej S8 jest już gotowa. 14 grudnia rusza szybki pociąg Pendolino. My dzień po jego pierwszym kursie (w pierwszy dzień "roboczy") sprawdzamy, jak radzi sobie w konfrontacji z innymi środkami transportu.
Pod lupę, oprócz pociągu, bierzemy przelot samolotem Ryanair, przejazd samochodem i wyprawę autokarem PolskiBus. Ścigają się nie tylko nasi reporterzy. Pomoże nam też wrocławianin Marcin Muszyński, miłośnik komunikacji miejskiej. Sprawdzamy nie tylko czas przejazdu, ale i ceny, komfort oraz całą logistykę związaną z podróżą. Postaramy się wyliczyć wszystkie plusy i minusy oraz pomóc w wyborze najkorzystniejszego dla Państwa połączenia z Wrocławia do Warszawy.

Pendolino: Wiemy, ile będzie kosztował bilet z Wrocławia

PODSUMOWANIE/OCENA

Pendolino Podsumowując moją podróż z Wrocławia do Warszawy najszybszym polskim pociągiem, muszę przyznać, że faktycznie jest to bardzo wygodny i komfortowy środek komunikacji. Jednak po Pendolino oczekiwaliśmy czegoś więcej. Plusy? Szybki, wygodny, doskonała i uprzejma obsługa, przestronne toalety dla niepełnosprawnych, wydzielone pomieszczenia dla rodzin z dziećmi. Minusy? Ciasne miejsca przy oknach, wygórowane ceny w wagonie restauracyjnym i przede wszystkim brak WIFI. Jest to pociąg, którym w dużej większości podróżują biznesmeni, przedstawiciele handlowi i interesanci. Brak dostępu do Internetu do dla nich brak bycia na bieżąco, kontaktu z innymi i możliwości przygotowania się do pracy. Gdybym miała wystawić ocenę w skali szkolnej, to pendolino otrzymałoby mocną czwórkę. Jeśli chodzi o czas przejazdu Pendolino uplasowało się na trzeciej pozycji, choć drugi stopień podium był o włos. Cena Pendolino w naszym przypadku wyniosła 59 zł. Nie jest to dużo, choć trzeba uczciwie zaznaczyć, że kupiliśmy bilet z miesięcznym wyprzedzeniem. (bej) 
 

Ryanair Przelot samolotem na trasie z Wrocławia do Warszawy Modlin okazał się bezkonkurencyjny w kategorii cena i czas. Nawet doliczając przejazd do centrum stolicy Modlinbusem i dojazd autobusem miejskim na wrocławskie lotnisko, trasę pokonaliśmy w około 3 h i 30 minut. Przy starcie były pewne obawy, bo Wrocław spowity był mgłą a to utrudnia loty. Samolot przez to wyleciał z opóźnieniem, ale w powietrzu udało się nadrobić stracony czas (nawet z nawiązką) i wylądowaliśmy jeszcze szybciej niż było w planach (po 35 minutach). Potem szybko i sprawnie poszła przesiadka, choć tego się obawiałem. Czas przejazdu z Modlina do centrum stolicy jest uzależniony od ruchu na ulicach (minimum 40 minut, max. 1h). Busy w godzinach największego ruchu jeżdżą co 10 minut, można też do centrum dojechać pociągiem. Jednak to kolejna przesiadka (LOT+BUS+PKP).
Gdybym miał wymienić jakieś mankamenty takiego środka transportu. To pisaliście, że dla niektórych (szczególnie tych, którzy rzadko latają) może nim być odprawa bezpieczeństwa i cała procedura na lotnisku. Nie ma czego się obawiać, idzie to z automatu, krok po kroku, komunikaty w terminalu są bardzo czytelne, a obsługa lotniska we Wrocławiu jest na najwyższym poziomie. Przy ocenie lotów niskokosztowych zawsze wspomina się też o ograniczonej ilości bagażu. Wymiary i waga naszych toreb, plecaków itp, jest ściśle określona. Dla niektorych to minus, ale wiem z doświadczenia, że da się zmieścić w tych wymiarach nawet jadąc na urlop z ciężkim sprzętem fotograficznym, nie mówiąc już o przelocie na wypad do Warszawy.  
Na podsumowanie przytoczę tylko to, że wylatując z Wrocławia przed godz. 7 rano można zdążyć na spotkania w centrum Warszawy nawet już o 9 (przy odrobinie szczęścia), góra 9.15, a cała podróż może kosztować niewiele. Na tyle, że wejście na PKiN w Warszawie kosztowało tylko 1 zł mniej niż przylot z Wrocławia do Warszawy. (jk)
 

PolskiBus Autobusem trasę Wrocław-Warszawa pokonywaliśmy najdłużej, czego w sumie można było się spodziewać. Jednak ta forma podróży ma wielu zwolenników, co widać było na wypełnionym pasażerami pokładzie autokaru. Przewoźnik oferuje atrakcyjne ceny. Bilet na autobus kupiliśmy za 36 zł-nie było to najtaniej, bo na PolskiBus często udaje się kupić bilety nawet za 10 zł (a PolskiBus się chwali, że nawet za złotówkę), co dawałoby mu pierwszeństwo w kategorii cena. Z plusów na pewno warto wymienić wygodne fotele i dobrze działający internet Wi-fi. PolkiBus oferuje też bogatą siatkę połączeń. Jadąc można spokojnie pracować. W autobusie jest kompetentna i miła obsługa, na dole fotele ze stolikami, do tego klimatyzacja, przyciemniane szyby. Na pokładzie jest też mały poczęstunek (choć jak zauważył nasz "tester" coraz skromniejszy). Niestety przejazd autobusem uzależniony jest od ruchu ulicznego i zdarzeń drogowych. Wczoraj mieliśmy okazję się o tym przekonać. Na trasie straciliśmy kilkadziesiąt minut czekając na usunięcie skutków wypadku. Z minusów można wymienić to, że charakterystyczne czerwone autokary nie zatrzymują się w centrum miasta tylko przy stacji metra Młociny. Brakujący fragment trzeba przejechać metrem.(mm) 
 

Samochód Dzięki otwarciu kolejnych odcinków S8 w województwie łódzkim przejazd do Warszawy jest naprawdę komfortowy. Chociaż mogło by być jeszcze lepiej. Niestety na połączenie istniejących ekspresówek z autostradą A1 i dalej z węzłem Stryków przyjedzie nam poczekać przynajmniej do 2016 roku. W komentarzach pojawiło się sporo propozycji jak jechać. Część z was namawiała nas na kontynuowanie jazdy przez Piotrków Trybunalski. Tu odstraszył nas wjazd do stolicy przez Janki, które słyną z korków. Po konsultacjach z zaprzyjaźnionymi dziennikarzami z Łodzi podpowiedzieli, że najlepiej jest pojechać przez Aleksandrów Łódzki a następnie przez Zgierz do A2. Mimo godzin porannego szczytu pokonanie ponad 30 kilometrowego odcinka zajęło nam ok. 35 minut. Testując trasę stosowaliśmy się do wszystkich ograniczeń prędkości. Całkiem sporo kierowców nas wyprzedzało. Być może dzięki temu moglibyśmy zaoszczędzić kilkanaście minut, ale również narazić na niebezpieczeństwo innych kierowców, a siebie na mandat. W komentarzach sugerowaliście nam, że auto mogło być z bardziej ekonomicznym silnikiem. To prawda, tylko w teście nie tak bardzo zależało nam na pokazaniu spalania, tylko na czasie (choć naszym zdaniem spalanie było naprawdę na przyzwoitym poziomie zważając na prędkość na ekspresówkach i autostradzie). Znając go i dystans każdy z nas może to przełożyć na swoje auto i tym samym obliczyć koszt. Do tego coraz bardziej popularne wśród kierowców jest carpooling, czyli szukanie partnera do podróży na specjalnych portalach. Dokłada się on do kosztów przejazdu co znacznie obniża całkowity koszt podróży. 

 

 

Środek transportu: Wszystkie | Samochód | PolskiBus | Pendolino | Ryanair

12.10
PolskiBus
Zameldowałem się jako ostatni na mecie wyścigu. Z Młocin do centrum jechałem 12 minut. Wyścig zakończony!

11.50
PolskiBus
PolskiBus nie zatrzymuje się w centrum miasta. Do Pałacu Kultury i Nauki - mety naszego wyścigu - muszę dojechać metrem. Wsiadam na stacji Warszawa Młociny i jadę do Centrum.
11.32
PolskiBus
Dojeżdżamy do Warszawy. Mimo, że w Aleksandrowie Łódzkim straciliśmy kwadrans, do stolicy dojeżdżamy po 5 godzinach i 5 minutach, czyli prawie planowo. Polski Bus należy docenić za nowoczesną flotę z wygodnymi fotelami. Jeśli nie chcemy siedzieć zbyt blisko współpasażera możemy się odsunąć. Dużą przewagą jest to, że Polski Bus na na swoim pokładzie bezprzewodowy internet, czego brakuje w Pendolino.
10.30
Ryanair

W oczekiwaniu na resztę ekipy mimo mgły poszedłem na taras widokowy Pałacu Kultury i Nauki. Co ciekawe czterdzieści sekund jazdy windą i oglądanie panoramy stolicy kosztowało18 zł, prawie tyle co bilet lotniczy Wrocław-Warszawa.

10.23
PolskiBus
Na szczęście długo nie staliśmy w korku przy wypadku, straż pożarna i policja szybko się uwinęły i mogliśmy kontynuować naszą podróż. Straciliśmy ok. 10 minut. Aktualnie minęliśmy bramki w Strykowie.
10.07
Pendolino
Pięć minut później, niż podaje rozkład jazdy, Pendolino dojechało do Dworca Centralnego w Warszawie. Mimo wszystko czas przejazdu godny podziwu.
10.00
Samochód
Cel osiągnięty! Za mną 353 km, średnie spalanie 7,6 l/100 km. Dokładne koszty podamy po zatankowaniu.
9.57
Pendolino
Już Warszawa, jeszcze nie Centralna, dopiero Zachodnia. Zostaliśmy przeproszeni za kilkuminutowe opóźnienie.
9.56
Samochód
Pałac Kultury i Nauki na wyciągnięcie ręki. Jeszcze muszę znaleźć miejsce do zaparkowania. Tymczasem czekam na zielone.
9.50
PolskiBus
Przed nami wypadek. Utknęliśmy w korku. Brak przejazdu, nie ma nawet możliwość objazdu. Opóźnienie jest pewne, bo droga nr 71 jest nieprzejezdna.
9.47
Pendolino
Grodzisk Mazowiecki. Pendolino przestało być superszybkie. Mocno zwolniliśmy. Nie jestem pewna, czy u celu będziemy o 10.02.
9.47
PolskiBus
W Konstantynowie Łódzkim następuje wymiana kierowców, by nie przekroczyli czasu pracy. Po szybkiej zmianie jedziemy dalej w kierunku stolicy, opuszczając Konstantynów Łódzki. Przyglądając się pasażerkom, można dostrzec panie, które dbają bardzo o wygląd w pracy, umawiają się dyskretnie na spotkania biznesowe... Wjeżdżamy do Aleksandrowa Łódzkiego.
9.46
Samochód
Warszawa ul. Kopińska. Ruch w stolicy jest spory, ale jeśli wierzyć nawigacji – 4 kilometry do celu pokonam w 10 minut.
9.34
Pendolino
Żyrardów. Mamy 4 minuty postoju. Nie wiem, dlaczego, ale czekamy. Według rozkładu meta za pół godziny.
9.31
Samochód
To już ostatni kilometr A2. Nawigacja informuje mnie, że do celu pozostaje 16 km. Czyli za 26 minut powinienem być na mecie.
9.11
Pendolino
W wagonach panuje spore rozprężenie. Wielu pasażerów wybrało się na zwiedzanie superszybkiego pociągu. Co chwila między fotelami przeciskają się kolejni ciekawscy nowinek technicznych. Dobrze oceniana jest toaleta dla niepełnosprawnych, podróżnym podobają się także wydzielone przedziały dla pasażerów z dziećmi i kobiet w ciąży. Na pokładzie pojawili się także niezależni ankieterzy, którzy przepytują ochotników z pierwszych wrażeń podróżą Pendolino. Na mapie Warszawa jest coraz bliżej. Wszystko wskazuje na to, że na Dworzec Centralny przyjedziemy zgodnie z rozkładem.
9.04
Samochód
Mamy sporo szczęścia, że jedziemy do Warszawy, a nie w drugą stronę. Na sąsiedniej jezdni, na 399. kilometrze A2, ciężarówka uderzyła w ekran. Korek w kierunku Łodzi ciągnie się ponad 4 kilometry.
9.03
Ryanair

Modlinbus trochę złapał opóźnienie w warszawskich korkach, ale jestem na miejscu pod Pałacem Kultury i Nauki!!!


9.03
PolskiBus
Zjechaliśmy z trasy S8 na trasę S14 i kierujemy się do Łodzi. Droga pusta i sucha. Na drogowskazie 149 km do Warszawy.
8.47
Ryanair

Czym bliżej centrum Warszawy, tym większe korki. W końcu godziny szczytu. Teoretycznie powinniśmy być na miejscu. Jednak jeszcze Pałacu Kultury i Nauki nie widać... Czy to przez mgłę?

8.44
Samochód
Punkt poboru opłat na A2. Zapłaciłem 1,10 za płatny odcinek, którym jadę. Muszę zaplanować 5 minut przerwy.
8.41
PolskiBus
Mijamy zjazd na Sieradz Wschód, dookoła charakterystyczne elektrownie wiatrowe. Daje się odczuć drgania, jadąc po betonowej nawierzchni. Za oknami sucho na niebie widać przejaśnienia.
8.41
Pendolino
Tuż za Włoszczową Pendolino osiąga swoją maksymalną prędkość – 200 km/h. Poinformowała nas o tym obsługa pociągu. Chociaż prędkości nie czuć w pociągu to świat za oknem rzeczywiście szybciej się zmienia.
8.36
Samochód
Pół godziny zajęło mi pokonanie trasy między S14 a A2.
8.25
Pendolino
Za oknami już jasno. Można podziwiać piękne krajobrazy. Ważna uwaga. Jeśli będziecie rezerwować miejsca na podróż Pendolino, wybierajcie raczej te z numerami nieparzystymi. Pasażerowie jadący na miejscach parzystych mają do dyspozycji tylko skrawek okna.
8.26
Ryanair

Na wjeździe do Warszawy od Modlina korki. Wolno, ale jedziemy.

8.17
Samochód
Korki w Aleksandrowie tylko w kierunku Łodzi.
8.16
PolskiBus
Minąłem zjazd na Bełchatów. Mieliśmy 5 minut przerwy na parkingu – trzeba zrestartować elektronikę pojazdu.
8.04
Samochód
Według wskazań nawigacji nie pojedziemy przez centrum Łodzi. Wybierzemy drogę przez Konstantynów Łódzki, o tej porze korki w centrum miasta mocno spowolni moją drogę.
8.02
Ryanair

Mamy bilet za 19 zł. Ruszylem modlinbusem do centrum planowo za 40 minut w centrum.

8.00
Pendolino
Częstochowa za nami. Teraz prosta droga do Warszawy.
7.48
Samochód
Już nie S8 a S14. Do Łodzi zostało 25 km.
7.47
Pendolino
Dojeżdżamy do Częstochowy. Potem prosta droga do Warszawy. Część pasażerów szykuje się do wyjścia. Za oknami jest już jasno. Na razie jednak prędkość pociągu nie jest maksymalna. Pendolino jedzie około 80 km/h. Wszyscy czekamy na odcinek trasy, na której pojedzie możliwie jak najszybciej.

7:42
PolskiBus
Wprawdzie stewardessy nie ma w autokarze do Warszawy, ale każdy na wejściu dostaje taką torbę z ciasteczkami i soczkiem.

Za oknem pojawia się mgła w terenach leśnych. Co jakiś czas od Wrocławia, zielony mercedes sprinter próbuje wyprzedzić nasz czerwony autobus, niestety w połowie manewru wyprzedzania nie daje rady i znów zostaje z tyłu, już dwa podejścia zaliczył nieudane.
7.38
Ryanair

Ryanair wylądował na lotnisku w Modlinie o 7.38. Lot był bardzo szybki. Pięknie było się też wzbić nad zachmurzony Wrocław i obejrzeć wschodzące słońce. Co ciekawe samolot, wystartował opóźniony, a wylądowaliśmy 10 minut przed czasem.

www.flightradar24.com

7:34
PolskiBus
Autobus mknie po pustej drodze S8, mżawka ustała, co jakiś czas wyprzedzamy ciężarówkę lub też auto osobowe. Autobus nie porusza się z prędkością większą niż 100 km/h, gdyż nie pozwala mu na to blokada prędkościomierza. Mijamy zjazd na Syców, Milicz. Drogowskaz informuje, że do Warszawy mamy 302 km.
7.32
Pendolino
Kolejny przystanek pociąg ma w Częstochowie Stradom. Planowo powinien tam być o 7.52. Po zachwycie nowoczesnością, czystością i płynnością jazdy pora teraz na trochę słów krytyki. Wydaje się, że przy tego typu nowoczesnym składzie WIFI powinno być standardem. Jednak w Pendolino nie ma sieci. Co gorsza, jeśli ktoś ma internet w telefonie lub w tablecie, to cały czas traci się zasięg. Niektórzy pasażerowie narzekają także na to, że fotele są dosyć ciasne. Przemek, który podróżuje do Warszawy do pracy, skarży się, że nie mieści się w fotelu przy oknie. – Jest za mało miejsca. Okno jest nachylone i po prostu zmusza do przechylania się na stronę współpasażera. I jeśli mam być szczery, to niezbyt podoba mi się kolor foteli. Takie jasnozielone obicia szybko będą szare i brudne – dodaje.
7.31
Samochód
Za kilka kilometrów opuszczę S8. Mijam właśnie zjazd Zduńska Wola Zachód. To już 156. kilometr wyścigu. Średnia prędkość jazdy 103 km/h. Jadąc z dozwoloną maksymalną prędkością 120 km/h, wielu kierowców mnie wyprzedza.
7.09
Pendolino
W Opolu dosiadło się wielu pasażerów. Wolne zostały pojedyncze miejsca. Pora na odwiedziny w wagonie restauracyjnym. Wagon jest dosyć przestronny i wygodny. Jednak ceny są dosyć wysokie. Za dużą kawę trzeba zapłacić 8,50 zł. Za małą herbatę 6 zł. Jajecznica 12 zł. Jeśli ktoś zgłodniał, może zamówić dania obiadowe. Te są w cenie od 16 zł w górę.
7.06
Ryanair

Wystartowaliśmy. Lot numer FR 5032, obsługiwany przez samolot Boeing 737-8AS jest w powietrzu. Następny przystanek  Warszawa Modlin.

www.flightradar24.com

7:02
Samochód
Czuć, że jestem na terenie województwa łódzkiego, niektóre fragmenty drogi S8 zostało tu wykonane w nawierzchni betonowej. To już 104. kilometr drogi.
7:00
PolskiBus
Przejazd przez Wrocław w porannych godzinach szczytu zajął nam pół godziny, kierowca wybrał najmniej uciążliwą trasę, przez ul. Wyszyńskiego, most Warszawski, ul. Krzywoustego. Wrocław opuszczamy o godzinie 7.00. W autobusie jest szybki bezprzewodowy internet, co bardzo się chwali. Tu PolskiBus ma przewagę nad Pendolino, internet chodzi dużo szybciej niż jeszcze kilka miesięcy temu.
6:59
Ryanair
Wylot już jest opóźniony o 10 minut. Ale nadzieja jest. Samolot do Frankfurtu wystartował. Może i my się wzbijemy w górę?
6:46
Pendolino
Pendolino zbliża się do Opola. Przyjazd planowany jest na godzinę 6.56. W pociągu można zachwycić się nowoczesnością. W klasie drugiej, dwa rzędy foteli umieszczonych jest po obu stronach wagonu. Nad nimi znajdują się pojemne półki na bagaż. W środkowej części wagonu pod sufitem umieszczone są trzy monitory, na których wyświetlane są krótkie artykuły lub fotogalerie. Ryszard  współpasażer  który jedzie do Warszawy w interesach zachwyca się tym, że pociąg porusza się płynnie jak poduszkowiec.
6:39
Pendolino
Pendolino zostawiło Wrocław daleko w tyle. W tej chwili do mojego wagonu docierają stewardzi z poczęstunkiem. Serwowana jest kawa, herbata, sok lub woda i ciastko. Za oknami na razie ciemno, więc pasażerowie podziwiają walory wnętrza nowoczesnego pociągu. Co chwila przez interkom jesteśmy informowani o możliwości skorzystania z oferty wagonu restauracyjnego. Konduktorzy przypominają także o całkowitym zakazie palenia papierosów i w razie przemieszczania się po pociągu o obowiązku posiadania przy sobie biletu.
6:38
Ryanair
Czekamy na start na pokładzie samolotu. Zastanawiamy się, czy z powodu widoczności wystartujemy. Loty do Kopenhagi i Monachium zostały dzisiaj odwołane.
6:37
Samochód
Syców. Pada lekka mżawka. Na liczniku 120 km/h. Na razie prowadzę w tym wyścigu.
6:30
PolskiBus
Wyjeżdżam z Wrocławia punktualnie o godzinie 6.30, kierowca w średnim wieku, uśmiechnięty i pogodny człowiek, rzucający co chwila żartem. Na pokładzie około 40 proc. zajętych miejsc, jedni z laptopami siedzą, inni z kolei czytają gazety, albo już... śpią. Także w drogę i czym prędzej do Warszawy!
6:30
Ryanair
Jestem w autobusie na płycie lotniska zaraz będziemy wsiadać do samolotu.
6:18
Pendolino
Superszybki pociąg z peronu drugiego Dworca Głównego rusza... z minutowym opóźnieniem. Skład został podstawiony 45 minut przed odjazdem, nie było więc problemu z zajmowaniem miejsc. Dodatkowo, przed każdym z wejść ustawieni zostali stewardzi, którzy pomagali w odnalezieniu właściwych miejsc przez pasażerów. W pociągu nie ma tłoku. Wręcz przeciwnie  w wagonie, w którym podróżuję jest wiele miejsc wolnych.
6:11
Ryanair
Jestem już na lotnisku, autobus przejechał trasę dość szybko. Ekspresowo przeszedłem też odprawę bezpieczeństwa. Niestety na monitorach z informacją pasażerską informacje, że możliwe są zakłócenia w lotach ze względu na mgłę.

6:01
Samochód
No to w drogę! Przede mną 350 kilometrów. Kieruję się na AOW i dalej S8 w kierunku Warszawy.
6:09
PolskiBus
Właśnie podjeżdża charakterystyczny czerwony autokar.
6:01
Samochód
Do pełna! Ostatnie chwile we Wrocławiu.
5:51
Pendolino
Na pół godziny przed startem Pendolino, jestem już na peronie.
5:48
Ryanair
W drodze na lotnisko mijam ziewający jeszcze Nowy Dwór.
5:38
Ryanair
Autobus ma 4 minuty opóźnienia. Jest dość tłoczno. Mijam pętlę Park Przemyslowy.
5:30
Pendolino
Bilet w dłoni. Plac Solny i stąd wyjście na tramwaj numer 8 albo 9 do przystanku Dworzec Główny PKP.
5:30
Samochód
Kluczyki w dłoni i wyjazd prosto z pl. Solnego na stację benzynową. Tankowanie i kierunek Warszawa.
5:30
PolskiBus
Bilet w dłoni. Plac Solny i stąd wyjście na tramwaj numer 8 albo 9 do przystanku Dworzec PKS.
5:20
Ryanair
Bilet w dłoni i wymarsz na przystanek autobusowy prosto na lotnisko.
6:17
Pendolino
Planowany odjazd
6:30
PolskiBus
Planowany odjazd
6:50
Ryanair
Planowany wylot
6:00
Samochód
Planowany wyjazd

Wrocław – Warszawa PENDOLINO

Bilet na pociag Pendolino kupiliśmy po minimalnej cenie proponowanej przez InterCity, czyli 59,00 zł. Najtańsze miejsca musieliśmy zarezerwować z dużym wyprzedzeniem, w pierwszy dzień, gdy była taka możliwość (16 listopada, nie bez problemów). Pociąg do pokonania ma 405 km i planowo będzie jechał 3 godziny i 40 minut.

Duże zmiany w rozkładzie jazdy PKP [LISTA, SCHEMAT POŁĄCZEŃ]

PLANOWANA GODZINA WYJAZDU: 6.17, CENA POCZĄTKOWA: 59 zł.

Pendolino już we Wrocławiu

Wrocław  Warszawa TOYOTA

Auto do testu mamy dzięki firmie TOYOTA DŁUGOŁĘKA DOBRYGOWSKI. Jego pojemność silnika to 1,8 l/benzyna. Zatankujemy je do pełna, czyli około 60 litrów. Wydamy 287 zł, ale jesteśmy niezależni, ruszamy i zatrzymujemy się, kiedy chcemy, jedziemy konkretnie do celu bez przesiadek. Ile dokładnie spali auto (będziemy liczyć w jedną stronę), dowiemy się dopiero po przyjeździe do Warszawy. Z wydatków czekają nas jeszcze opłaty za parking.

PLANOWANA GODZINA WYJAZDU: 5.45, CENA POCZĄTKOWA: 287 zł.

Wrocław  Warszawa RYANAIR

Bilet na samolot kupiliśmy za 19 zł. Rezerwacji dokonaliśmy 29 listopada (teraz  12 grudnia, można bilety kupić w tych cenach na 22 i 23 grudnia). Na pokład możemy zabrać jeden bagaż podręczny i małą torebkę. Lecimy z Wrocławia do Warszawy Modlin. Czeka nas jeszcze podróż autobusem do centrum Warszawy.

PLANOWANA GODZINA WYLOTU: 6.50, CENA POCZĄTKOWA: 19 zł.

Wrocław – Warszawa POLSKIBUS

Rezerwacji na PolskiBus dokonuje się internetowo. Miejsce z autokarze zamówiliśmy 10 grudnia. Kosztowało 36 zł. Trzeba przyznać, że to nie najtańsza oferta na to połączenie, rezerwując teraz bilety np. na luty, można nabyć miejsce nawet za 10 zł. Według planów będziemy jechać 5 godzin. Jest też autobus, który odjeżdża o godz. 6.00, jednak zatrzymuje się na trasie i łączny czas przejazdu jest o 50 minut dłuższy.

PLANOWANA GODZINA WYJAZDU: 6.30, CENA POCZĄTKOWA: 36 zł.

Jaki środek transportu jest na tej trasie Waszym faworytem? Wpisujcie w komentarzach!

Zgłoś uwagę