Wiadukt nad ul. Starogroblową jest prawie w 70 procentach gotowy. Na ukończeniu są dwa z trzech przęseł wiaduktu. – Obecnie prowadzimy ostatnie odbiory nowych torów. Za parę dni pociągi pojadą właśnie po nich, a zacznie się przebudowa środkowego przęsła – wyjaśnia Tomasz Szymański z PKP Polskie Linie Kolejowe SA. Dotychczas pociągi kursowały po dwóch środkowych torach. Teraz mają zacząć jeździć nowymi – skrajnymi. Z tego powodu zamknięty będzie do kwietnia przyszłego roku przystanek Wrocław Popowice.
– Gdy tylko pociągi pojadą po nowych torach, my zaczniemy rozbiórkę ostatniej starej części wiaduktu i budowę nowej. Ten etap potrwa do końca kwietnia 2015 – informuje Alfred Szymański z firmy PRKiL, która rozbudowuje obiekt.
Najważniejszą zmianą, która odczują wrocławianie, będzie poszerzenie światła pod wiaduktem. – Dotychczas pod spodem była jedna jezdnia i wąskie chodniki. Na wybudowanych dwóch zewnętrznych przęsłach dobrze widać, że teraz będzie znacznie szerzej – mówi Alfred Szymański. Miejsca będzie dla dwóch jezdni, każdej po dwa pasy, szerokie chodniki i ścieżki rowerowe oraz miejsce pod przyszłe torowisko tramwajowe.
Wartość przebudowy wiaduktu to ok. 18 mln zł. Za wybudowanie nowej jezdni i przebudowę sieci MPWiK zapłaci prawie 5 mln zł miasto Wrocław. Z czego niespełna trzy miliony to koszt przebudowy sieci wodno-kanalizacyjnej.
Prace przygotowawcze do przebudowy jezdni ruszą jesienią. Na pierwszy ogień pójdzie wycinka drzew i porządkowanie terenu. Nową jezdnią powinniśmy pojechać pod koniec kwietnia. Prace mają się toczyć równolegle z rozbudową wiaduktu.
pwr