Najkorzystniejszą ofertę na ponad 35 milionów złotych w przetargu na tą ważną inwestycję złożyło polsko-hiszpańskie konsorcjum firm z rodziny Balzola. Wyniki przetargu uprawomocniły się i w piątek, 25 sierpnia podpisano umowę na wykonanie prac. Inwestorem jest miasto Wrocław i MPWiK, bo prace zakładają wymianę sieci.
Nowe torowisko na Hubskiej to ważne udogodnienie dla komunikacji miejskiej. Obecnie, tramwaje jadące z Gaju kursują przez ulicę Glinianą i w stronę centrum przebijają się pod wąskim wiaduktem na ul. Stawowej korzystając z tego samego torowiska, którym jeżdżą linie obsługujące ul. Ślężną, od Parku Południowego. Dzięki połączeniu przez Hubską lepiej będzie można wykorzystać torowisko na Pułaskiego i Małachowskiego-Piłsudskiego.
W ramach planowanej inwestycji powstanie wydzielone torowisko tramwajowe na odcinku między Glinianą a Dyrekcyjną. Wydzielone zostaną również pasy ruchu dla reszty pojazdów, w tym ścieżki rowerowe, wybudowane będą nowe chodniki.
Ponieważ projekt polega głównie na rozbudowie linii tramwajowej nie sposób nie wspomnieć o dwóch nowych przystankach wiedeńskich, czyli takich jak np. na ul. Krupniczej. W tym rozwiązaniu peron jest przedłużeniem chodnika i zarazem wyspą spowalniającą ruch samochodowy.
Wykonawca przebuduje również skrzyżowanie ul. Hubskiej z Dyrekcyjną oraz wymieni zniszczoną nawierzchnię pod wiaduktem kolejowym.
Według planów Wrocławskich Inwestycji prace ruszą zaraz po zakończeniu trwającej przebudowy fragmentu ul. Dyrekcyjnej, czyli na przełomie września i października. Potrwają do końca 2018 roku. Najbardziej uciążliwe dla ruchu samochodowego roboty, czyli przebudowa samych skrzyżowań, będą planowane w okresie wakacyjnym.