- W zasadzie nowa nawierzchnia to tylko tzw. warstwa wiążąca. Ostatnia warstwa, tzw. ścieralna, układana jest tuż przed ukończeniem, od razu na obu jezdniach – mówi rzecznik Wrocławskich Inwestycji Marek Szempliński. Jednocześnie wskazuje, że trwają już praca przy podbudowie drugiej jezdni na samej ulicy Skłodowskiej-Curie choć równolegle prowadzone są także ostatnie roboty związane z remontem sieci.
Do ukończenia
Do ukończenia pozostało torowisko tramwajowe, choć tu prace też są bardzo zaawansowane. W zasadzie to, że wykonawca, firma Skanska, zdąży przed wyznaczonym na koniec września terminem jest już przesądzone. – Od początku celem było umożliwienie dojazdu do Hali Stulecia na czas mistrzostw świata w siatkówce. Patrząc na postępy z tym nie powinno być problemu, kwestią otwartą pozostaje wyznaczenie w sierpniu konkretnego terminu oddania drogi do użytku. Chcemy, aby nastąpiło to jak najprędzej – twierdzi Marek Szempliński.
Przypomnijmy, że warta prawie 20 mln zł inwestycja rozpoczęła się w styczniu. Na odcinku ulicy między ulicą Norwida a mostem Zwierzynieckim mają być wyremontowane wszystkie znajdujące się pod drogą sieci. Jezdnia zostanie poszerzona tak, by można wydzielić torowisko tramwajowe. Zostaną jednak zachowane po dwa pasy ruchu w każdą stronę. Ruch ma także usprawnić m.in. nowa sygnalizacja świetlna na skrzyżowaniu z Wybrzeżem Wyspiańskiego.
Obecnie z ruchu wyłączony jest cały przebudowywany odcinek ulicy, a od ponad miesiąca obowiązuje także zwężenie na moście Zwierzynieckim i ruch po nim odbywa się tylko w jednym kierunku, od centrum. Wyjazd od strony Biskupina i Sępolna wytyczony jest przez ulice Paderewskiego i Różyckiego.
ram