„Zmapują” infrastrukturę rowerową we Wrocławiu

Lokalizacje stojaków i stacji rowerowych, aktualna sieć dróg dla rowerów z rozróżnieniem na ich rodzaj i dostępność, na bieżąco aktualizowana baza infrastruktury rowerowej we Wrocławiu – Fundacja ePaństwo razem z oficerem rowerowym szukają osoby, która podejmie się przygotowania wysokiej jakości danych o infrastrukturze rowerowej Wrocławia, które następnie będą mogły posłużyć np. do stworzenia rowerowej aplikacji.


Fundacja ePaństwo działa na rzecz rozwoju demokracji, otwartej władzy oraz zaangażowania obywatelskiego. – Jednym z prowadzonych przez nas programów jest Koduj dla Polski. Angażujemy w nim osoby techniczne, czyli grafików, programistów, project managerów, aby tworzyli oddolnie, hobbystycznie rozwiązania dla obywateli – tłumaczy Krzysztof Madejski z Fundacji ePaństwo. – Otwieranie danych to trend, który w Polsce od jakiegoś czasu narasta. Do tej pory współpracowaliśmy na przykład z Gdańskiem, gdzie stworzyliśmy platformę wymiany informacji „Otwarty Gdańsk”. Idea jest taka: skoro raz zapłaciliśmy za dane, to powinny one być udostępniane, poza tym, jeśli są udostępnione, to o wiele łatwiej z nich korzystać zarówno urzędnikom, jak i zwykłym obywatelom, którzy mają pomysł, w jaki sposób ich użyć. Zwróciliśmy się więc do Daniela Chojnackiego, wrocławskiego oficera rowerowego, z pytaniem, co można byłoby zrobić w kwestii otwierania „rowerowych” danych – dodaje Madejski.

– Część wrocławskiej infrastruktury nie została jeszcze zdygitalizowana i wprowadzona na mapę GIS, chodzi przede wszystkim o stojaki rowerowe, stacje roweru miejskiego czy inwestycje, które powstały w ostatnich latach – mówi Daniel Chojnacki, wrocławski oficer rowerowy. – Propozycja zaktualizowania wrocławskiej infrastruktury rowerowej i udostępnienia danych bardzo nam się spodobała, dlatego podjęliśmy się współpracy z fundacją ePaństwo.

Poszukiwana jest więc osoba, która podejmie się przygotowania wysokiej jakości danych o infrastrukturze rowerowej (dróg i pasów ruchu dla rowerów, stacji roweru miejskiego, parkingów, stojaków, stacji napraw, itd.), a efektem jej pracy będą otwarte dane, na bazie których będzie można zbudować aplikacje (np. podpowiadającą najbliższy parking lub optymalną trasę) lub przeprowadzać rozmaite analizy.

Staż będzie trwać 6 miesięcy. Wyrysowanie obecnego stanu odbędzie się na miejscu w Urzędzie. Kolejne miesiące to bieżąca aktualizacja danych (może być wykonywana zdalnie). Szczegóły dostępne są na stronie Fundacji ePaństwo.

 

Zgłoś uwagę