wroclaw.pl strona główna Komunikacja we Wrocławiu – ceny biletów, rozkłady jazdy, inwestycje Komunikacja - strona główna

Infolinia 71 777 7777

5°C Pogoda we Wrocławiu
Ikona powietrza

Jakość powietrza: umiarkowana

Dane z godz. 07:05

wroclaw.pl strona główna
Reklama
  1. wroclaw.pl
  2. Komunikacja
  3. Obwodnica Leśnicy – budowa mostu przez Bystrzycę [ZDJĘCIA]

Trwająca już od października 2015 r. budowa obwodnicy Leśnicy wkroczyła w najtrudniejszą część operacji, czyli budowę mostu nad Bystrzycą. Nadzorująca to zadanie spółka Wrocławskie Inwestycje i wykonawca – firma Skanska właśnie pochwaliły się postępami robót.

Reklama

Budowniczowie mówią o nim most drogowy MD-1. Ma za zadanie nie tylko bezkolizyjnie przeprowadzić trasę nad rzeką Bystrzycą, ale także nad obszarem Natura 2000. Przypomnijmy, że jedną z największych przeszkód całej inwestycji było przejście przez teren chroniony ze względu na swoje walory przyrodnicze. Budowę można kontynuować tylko dlatego, że nowy most został zaprojektowany w obrębie istniejącej już przeprawy – mostu Ratyńskiego. Chodzi o to, by minimalizować ingerencję w środowisko. Nowy most będzie przebiegał nad starym.

Most ma 327,05 m długości i 16,33 m szerokości. Złoży się na niego siedem przęseł o rozpiętości: 39,75 m, pięć po 48,75 m i 39,75 m. Jezdnia będzie o standardowej szerokości 7 m, tak by zmieściły się dwa pasy ruchu. Wszystkie podpory mostu są żelbetowe.

Most będzie wykonany w technologii nasuwania podłużnego. Każda gotowa sekcja (po uzyskaniu przez beton odpowiedniej wytrzymałości i po tzw. sprężeniu centrycznym) jest wysuwana na przeszkodę, a na jej miejscu wykonuje się następną, praktycznie cały czas powtarzając te same czynności. Przęsła będą nasuwane od strony Jerzmanowa. Ustrój nośny podzielony będzie na 15 odcinków budowlanych. Podczas nasuwania zastosowany będzie stalowy awanbek, czyli specjalna konstrukcja, taki „dziób” mostu służący do jego montażu. Nasuwanie będzie odbywało się po łożyskach tymczasowych dostosowanych do geometrii nasuwu. Po zakończeniu operacji konstrukcja będzie podnoszona na kolejnych podporach, a łożyska tymczasowe zostaną wymienione na docelowe.

Cała inwestycja warta jest ponad 130 mln zł. Siedmiokilometrowy odcinek drogi ma połączyć ulicę Średzką z rondem przy ul. Granicznej. Harmonogram robót zakłada, że w 2017 roku będzie można z nowej drogi korzystać. Poza mostem prace prowadzone są także w innych punktach. Najbardziej zaawansowany, prawie gotowy, jest odcinek drogi od Granicznej do ulic Rdestowej i Osinieckiej. Właśnie rozpoczyna się budowa skrzyżowania z Rdestową.

ram

fot. Janusz Krzeszowski

Bądź na bieżąco z Wrocławiem!

Kliknij „obserwuj”, aby wiedzieć, co dzieje się we Wrocławiu. Najciekawsze wiadomości z www.wroclaw.pl znajdziesz w Google News!

Reklama
Powrót na portal wroclaw.pl