Współpraca MPK Wrocław i firmy Michalczewski rozwija się. Dzięki dodatkowym zleceniom na początku września na ulicę miasta wyjechało 16 nowych autobusów. Jedenaście z nich to MAN-y Lion's City A37 napędzane silnikami diesla z normą emisji spalin Euro 6 a pięć to Solarisy Urbino 12 zasilane gazem CNG. Te ostatnie dedykowane są do linii 114, której obsługę Michalczewski przejął od MPK.
Nowe MAN-y trafiły głównie do obsługi linii nr 133. Pojazdy niewiele różnią się od tych, które już poznaliśmy we Wrocławiu na liniach obsługiwanych przez firmę Michalczewski. Są klimatyzowane, monitorowane oraz posiadają kompletny system informacji pasażerskiej.
– Wybór padł na pojazdy marki MAN, bo autobusy doskonale się sprawdzają na ulicach Wrocławia. Chwalą je zarówno pasażerowie, jak i kierowcy" – mówiła kilka miesięcy temu Aleksandra Michalczewska-Kucharska, prezes zarządu firmy Michalczewski.
To jeszcze nie koniec inwestycji w nowe autobusy. MPK Wrocław podpisało niedawno umowę na dzierżawę 60 nowych Mercedesów Citaro. Pierwsze mają trafić do Wrocławia już na wiosnę. Najpierw 15 autobusów, a kolejne sukcesywnie co tydzień.
Czytaj więcej: 60 Mercedesów dla Wrocławia
Wrocławski przewoźnik złożył również aplikację na kupno 50 przegubowych autobusów w Regionalnym Programie Operacyjnym, starając się o dotację unijną. Wniosek jest rozpatrywany i być może jeszcze w tym roku MPK ogłosi kolejny przetarg, jednocześnie szukając innych źródeł finansowania na kolejną wymianę taboru. W ten sposób udało by się wycofać z ruchu najstarsze autobusy volvo.