Jak aktywować Status Nasz Wrocław MAX?
Jeśli chcesz uzyskać Status MAX, musisz:
- mieć zarejestrowane konto w programie Nasz Wrocław,
- mieć aktywny Status Podatnika (rozliczać PIT we Wrocławiu),
- następnie potwierdzić zameldowanie na pobyt stały we Wrocławiu.
Jak potwierdzić zameldowanie na pobyt stały we Wrocławiu, aby aktywować Status MAX?
Zdalnie:
Należy okazać poprzez Czat Wideo:
- informację o zameldowaniu np. pobraną ze strony www.gov.pl (instrukcja poniżej), albo
- zaświadczenie potwierdzające zameldowanie na pobyt stały we Wrocławiu (do pozyskania w Centrum Obsługi Mieszkańca Urzędu Miejskiego we Wrocławiu)
- więcej o Czacie Wideo tutaj
Stacjonarnie:
Poprzez okazanie jednego z następujących dokumentów:
- informacji o zameldowaniu pobranej ze strony www.gov.pl (instrukcja poniżej),
- informacji o zameldowaniu z rządowej aplikacji „mObywatel" (dostępnej na urządzenia mobilne),
- zaświadczenia potwierdzającego zameldowanie na pobyt stały we Wrocławiu (do pozyskania w Centrum Obsługi Mieszkańca Urzędu Miejskiego we Wrocławiu).
Elektronicznie:
Poprzez przesłanie do Urzędu Miejskiego Wrocławia (za pośrednictwem platformy ePuap) jednego z następujących dokumentów:
- informacji o zameldowaniu pobranej ze strony www.gov.pl (instrukcja poniżej),
- zaświadczenia potwierdzającego zameldowanie na pobyt stały we Wrocławiu (do pozyskania w Centrum Obsługi Mieszkańca Urzędu Miejskiego we Wrocławiu).
Zaświadczenie o zameldowaniu wysyłamy przez stronę e-puap albo gov.pl
- wybierz sprawę do załatwienia: pismo ogólne do podmiotu publicznego,
- wybierz i wyślij: URZĄD MIEJSKI WROCŁAWIA (rodzaj pisma: informacja, tytuł: Informacja o zameldowaniu do aktywacji Nasz Wrocław MAX,
- dodaj załącznik z informacją o zameldowaniu i wyślij.
Dokumenty przesłane drogą elektroniczną zostaną rozpatrzone w ciągu 5 dni roboczych.
WAŻNE! Statusu MAX jest powiązany terminem ważności ze Statusem Podatnika. Osoby, które nie aktywowały Statusu Podatnika nie mogą aktywować Statusu MAX.
Nie wiesz jak uzyskać i przesłać elektronicznie informację o zameldowaniu na pobyt stały?
W celu pobrania informacji o zameldowaniu:
- Wchodzimy na stronę www.gov.pl.
- Wybieramy zakładkę: Meldunek i Wybory.
- Wybieramy z listy: Pobierz dokument o zameldowaniu.
- Pojawia się informacja: "Usługa została wyłączona. Jeśli chcesz pobrać informację o swoich danych, w tym zameldowaniu, skorzystaj z usługi Sprawdź dane swoje lub swojego dziecka w rejestrze PESEL i pobierz zaświadczenie".
- Następnie klikamy w link: Sprawdź dane swoje lub swojego dziecka w rejestrze PESEL i pobierz zaświadczenie.
- Klikamy w niebieski przycisk: Pobierz zaświadczenie.
- W kolejnym etapie logujemy się do portalu za pomocą dostępnych sposobów.
- Wypełniamy formularz dotyczący danych z rejestru PESEL jakie chcemy uzyskać.
(Uwaga na potrzeby aktywacji Statusu MAX wystarczy skrócona wersja zaświadczenia z rejestru PESEL – zawierająca tylko dane podstawowe i aktualne dane o zameldowaniu na pobyt stały).
- Wygenerowane zaświadczenie można okazać poprzez Czat Wideo, w Punkcie Obsługi Klienta przy ul. Kotlarskiej 41 lub przesłać do Urzędu za pomocą platformy ePUAP (wybierz sprawę do załatwienia: pismo ogólne do podmiotu publicznego i wyślij: URZĄD MIEJSKI WROCŁAWIA – rodzaj pisma: informacja, tytuł: Informacja o zameldowaniu do aktywacji Nasz Wrocław MAX, dodaj załącznik z informacją o zameldowaniu i wyślij)