Przewoźnik chce wydzierżawić autobusy nowe fabrycznie, niskopodłogowe i klimatyzowane. 40 z nich mają to być pojazdy przegubowe, a 20 - krótkie. Otwarcie ofert ma nastąpić pod koniec stycznia, a dostawy pojazdów mają się rozpocząć 6 miesięcy po podpisaniu umowy. Autobusy będą dostarczane do Wrocławia w czterech partiach, co oznacza, że wszystkie pojawią się na ulicach miasta jesienią 2017 roku. W umowie zawartej z dostawcą MPK chce sobie zapewnić tzw. prawo opcji (z takiej możliwości skorzystało już w przypadku umowy z Modertransem). To pozwoli w przyszłości na dzierżawę na takich samych warunkach finansowych kolejnych nawet stu pojazdów jednego producenta.
- Jeśli zaoferowane w przetargu ceny dzierżawy będą mieściły się w środkach, którymi MPK będzie dysponowało w kolejnych latach to opcja da nam możliwość pozyskania kolejnych, nowych pojazdów od tego samego producenta. Nie będzie wtedy konieczności ogłaszania kolejnego przetargu, co przyspieszy wymianę starego taboru na nowy. Korzystne będzie to również z uwagi na późniejsze serwisowanie – im więcej pojazdów od jednego producenta – tym efektywniejsza ich eksploatacja – wyjaśnia Jolanta Szczepańska, Prezes MPK Wrocław.
Nowo dzierżawione pojazdy mają zastąpić najbardziej wyeksploatowane autobusy marki Volvo. Będą miały udogodnienia dla osób niepełnosprawnych takie jak: niska podłoga, zapowiedzi głosowe wewnętrzne/zewnętrzne, jaskrawe wyświetlacze informacji pasażerskiej. Pojazdy będą także wyposażone w bramki liczące pasażerów, gniazda z ładowarkami USB i będą spełniały najnowsze normy spalania euro 6. Przetarg zostanie oficjalnie ogłoszony i pojawi się na stronie MPK jeszcze w tym tygodniu. Ogłoszenie o zamówieniu trafiło już do Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej i oczekuje na publikację.
materiały: MPK Wrocław