Wrocławska Deklaracja Turystyczna podpisana

Po raz siódmy odbyło się we Wrocławiu Forum Promocji Turystycznej, doroczne spotkanie specjalistów z branży turystycznej – menadżerów, specjalistów z zakresu promocji, reprezentantów firm turystycznych oraz dziennikarzy, przedstawicieli samorządów i władz centralnych. Kulminacyjnym punktem forum było podpisanie Wrocławskiej Deklaracji Turystycznej przez prezydenta Wrocławia. 


Wrocławska Deklaracja Turystyczna stanie się istotnym wsparciem oraz podstawą wspólnych działań branży turystycznej oraz jej partnerów w przeciwdziałaniu negatywnym skutkom koronawirusa, które głęboko dotknęły ten sektor usług.

Hydropolis po raz kolejny było gospodarzem Forum Promocji Turystycznej (fachowcy z branży turystycznej obradowali tu już w 2018 roku). W roli drugiego ze współgospodarzy wystąpił specjalistyczny portal Wasza Turystyka.pl.

- Hydropolis jest miejscem, w którym odbędzie się jedno z najważniejszych tegorocznych wydarzeń w polskiej turystyce. Spotykamy się tu w wyjątkowo trudnym czasie. Pandemia koronawirusa wstrząsnęła światową turystyką. Przez najbliższe kilka lat ta branża będzie się odbudowywała. I właśnie o tym, choć nie tylko, będziemy rozmawiali we Wrocławiu – podkreśla Marcin Garcarz, wiceprezes MPWiK Wrocław.

Forum to jedno z najważniejszych w Polsce wydarzenie z udziałem specjalistów z branży turystycznej. Biorą w nim zawsze udział uczestnicy, reprezentanci różnych segmentów sektora turystycznego.

W programie tegorocznego spotkania były debaty dotyczące m.in:

  • promocji kierunku turystycznego w przemyśle filmowym,
  • ekologii i produktów regionalny w promocji turystyki;
  • turystyki do historycznych;
  • zmian, które planowane są w systemie organizacji turystyki w Polsce.
  • Jeden z bloków debat i wystąpień dotyczył wpływu pandemii na ruch turystyczny, a jego uczestnicy zastanawiali m.in. nad sposobami przyciągnięcia turystów na Dolny Śląsk, po zniesieniu ograniczeń związanych z epidemią koronawirusa.

Wrocławska Deklaracja Turystyczna podpisana

Wśród gości i ekspertów, którzy wzięli udział w wydarzeniu, znaleźli się prezydent Wrocławia Jacek Sutryk, sekretarz stanu w Ministerstwie Rozwoju i pełnomocnik Prezesa Rady Ministrów do spraw promocji polskiej marki Andrzej Gut-Mostowy, dyrektor Departamentu Turystyki w Ministerstwie Rozwoju Rafał Szlachta oraz prezes Polskiej Organizacji Turystycznej Robert Andrzejczyk.

Deklaracja została wypracowana w porozumieniu z całym środowiskiem turystycznym. Oparto ją na pięciu głównych filarach: współpracy, dobrej woli, odpowiedzialności, solidarności i oraz wspólnej promocji.

Wrocławska Deklaracja Turystyczna

Najpierw lokalna pomoc, później ogólnokrajowe działania

– Nie wiemy, jak długo potrwa stan „post-pandemii”. Nie wiemy, jak ułożą się kolejne tygodnie, ale już teraz musimy planować nasze działania i inwestować w turystykę – podkreślił prezydent Jacek Sutryk. – Opracowaliśmy i wprowadziliśmy miejską „tarczę”, czyli program pomocowy m.in. dla lokalnego biznesu i spółdzielców. A przed nami kolejne kroki, jesteśmy otwarci na współpracę przy wspólnej promocji Polski, regionu i miast.

Koronawirus zagrożeniem dla branży turystycznej

– Covid-19 spowodował wielkie straty w turystyce, ale też zmienił sposób podejścia do marketingu miejsc. Zastanowimy się nad rozwiązaniami wspierającymi odradzanie branży i jej zrównoważonym rozwojem, wykorzystaniem działań ekologicznych i nowych technologii do promocji atrakcji turystycznych – mówi Wiola Samborska, menedżerka Hydropolis.

W sesji dotyczącej przyszłości promocji turystyki w Polsce wzięli udział m.in. Jacek Sutryk, prezydent Wrocławia i Andrzej Gut-Mostowy, sekretarz stanu w Ministerstwie Rozwoju, pełnomocnik Prezesa Rady Ministrów do spraw promocji polskiej marki oraz Andrzej Kindler, przewodniczący Rady Polskiej Organizacji Turystycznej.



Zgłoś uwagę