Wrocławska Deklaracja Turystyczna stanie się istotnym wsparciem oraz podstawą wspólnych działań branży turystycznej oraz jej partnerów w przeciwdziałaniu negatywnym skutkom koronawirusa, które głęboko dotknęły ten sektor usług.
Hydropolis po raz kolejny było gospodarzem Forum Promocji Turystycznej (fachowcy z branży turystycznej obradowali tu już w 2018 roku). W roli drugiego ze współgospodarzy wystąpił specjalistyczny portal Wasza Turystyka.pl.
- Hydropolis jest miejscem, w którym odbędzie się jedno z najważniejszych tegorocznych wydarzeń w polskiej turystyce. Spotykamy się tu w wyjątkowo trudnym czasie. Pandemia koronawirusa wstrząsnęła światową turystyką. Przez najbliższe kilka lat ta branża będzie się odbudowywała. I właśnie o tym, choć nie tylko, będziemy rozmawiali we Wrocławiu – podkreśla Marcin Garcarz, wiceprezes MPWiK Wrocław.
Forum to jedno z najważniejszych w Polsce wydarzenie z udziałem specjalistów z branży turystycznej. Biorą w nim zawsze udział uczestnicy, reprezentanci różnych segmentów sektora turystycznego.
W programie tegorocznego spotkania były debaty dotyczące m.in:
- promocji kierunku turystycznego w przemyśle filmowym,
- ekologii i produktów regionalny w promocji turystyki;
- turystyki do historycznych;
- zmian, które planowane są w systemie organizacji turystyki w Polsce.
- Jeden z bloków debat i wystąpień dotyczył wpływu pandemii na ruch turystyczny, a jego uczestnicy zastanawiali m.in. nad sposobami przyciągnięcia turystów na Dolny Śląsk, po zniesieniu ograniczeń związanych z epidemią koronawirusa.
Wrocławska Deklaracja Turystyczna podpisana
Wśród gości i ekspertów, którzy wzięli udział w wydarzeniu, znaleźli się prezydent Wrocławia Jacek Sutryk, sekretarz stanu w Ministerstwie Rozwoju i pełnomocnik Prezesa Rady Ministrów do spraw promocji polskiej marki Andrzej Gut-Mostowy, dyrektor Departamentu Turystyki w Ministerstwie Rozwoju Rafał Szlachta oraz prezes Polskiej Organizacji Turystycznej Robert Andrzejczyk.
Deklaracja została wypracowana w porozumieniu z całym środowiskiem turystycznym. Oparto ją na pięciu głównych filarach: współpracy, dobrej woli, odpowiedzialności, solidarności i oraz wspólnej promocji.
Wrocławska Deklaracja Turystyczna
Najpierw lokalna pomoc, później ogólnokrajowe działania
– Nie wiemy, jak długo potrwa stan „post-pandemii”. Nie wiemy, jak ułożą się kolejne tygodnie, ale już teraz musimy planować nasze działania i inwestować w turystykę – podkreślił prezydent Jacek Sutryk. – Opracowaliśmy i wprowadziliśmy miejską „tarczę”, czyli program pomocowy m.in. dla lokalnego biznesu i spółdzielców. A przed nami kolejne kroki, jesteśmy otwarci na współpracę przy wspólnej promocji Polski, regionu i miast.
Koronawirus zagrożeniem dla branży turystycznej
– Covid-19 spowodował wielkie straty w turystyce, ale też zmienił sposób podejścia do marketingu miejsc. Zastanowimy się nad rozwiązaniami wspierającymi odradzanie branży i jej zrównoważonym rozwojem, wykorzystaniem działań ekologicznych i nowych technologii do promocji atrakcji turystycznych – mówi Wiola Samborska, menedżerka Hydropolis.
W sesji dotyczącej przyszłości promocji turystyki w Polsce wzięli udział m.in. Jacek Sutryk, prezydent Wrocławia i Andrzej Gut-Mostowy, sekretarz stanu w Ministerstwie Rozwoju, pełnomocnik Prezesa Rady Ministrów do spraw promocji polskiej marki oraz Andrzej Kindler, przewodniczący Rady Polskiej Organizacji Turystycznej.