Prestiżowa nagroda europejska
Emerging Europe Awards to nagroda dla krajów, miast i startupów Europy Środkowo-Wschodniej w 10 kategoriach (m.in. dla inwestycyjnego projektu roku, firmy z międzynarodową ekspansją, inicjatywy badawczo-rozwojowej, startupu o największym oddziaływaniu na środowisko, turystycznej kampanii roku, czy właśnie strategii inwestycyjnej miasta).
W jury konkursu zasiadają wpływowi eksperci, m.in. Peter Stracar, prezes europejskiego regionu GE, czy Olga Grygier-Siddons, prezes PwC w Europie Środkowo-Wschodniej, a konferencję Emerging Europe (w ramach której wręczane są nagrody) firmuje także Günter Verheugen, komisarz Unii Europejskiej ds. poszerzenia w latach 1999-2004.
ARAW wyznacza trendy
Wrocław wygrał Emerging Europe Award w kategorii „strategia inwestycyjna miasta” (zadaniem strategii przygotowanej przez Agencję Rozwoju Aglomeracji Wrocławskiej jest przyciągnięcie do miasta inwestorów, tworzenie nowych miejsc pracy, polepszenie perspektyw życia młodych ludzi, podwyższanie standardu życia w mieście).
– To duże wyróżnienie, zwłaszcza że konkurencja była bardzo silna – zwraca uwagę Dariusz Piasecki, dyrektor Centrum Promocji i Usług ARAW. – Cieszymy się, że nasze sukcesy i podejście do przyciągnięcia inwestorów są doceniane w Europie i wyznaczamy trendy w tym obszarze. Dzięki temu uwaga inwestorów często kieruje się ku Wrocławiowi jako miejscu inwestycji, życia, rozwoju biznesu – dodaje Dariusz Piasecki.