W The Day After studio postawiło sobie za cel pokazanie, jak może wyglądać świat po katastrofie naturalnej i przed jakimi sytuacjami mogą zostać wówczas nagle postawieni ludzie.
Główna bohaterka Sarah będzie poruszała się po całkowicie zniszczonym przez anomalie pogodowe świecie, w którym zagrożenie czyha za każdym rogiem (także ze strony ludzi).
- W The Day After (…) kładziemy nacisk na tryb fabularny. Tutaj Sarah — główna bohaterka - budząc się w „innym świecie”, uświadamia sobie, że jest zupełnie sama — bez rodziny, córki. Postanawia wyruszyć na poszukiwania, w nadziei odnalezienia swoich bliskich. Podczas rozgrywki poznajemy historię naszej bohaterki – mówi Michał Ojrzyński, CEO Game Island.
Podobnie jak w innych grach survivalowych, kluczowymi elementami mają być tutaj crafting, umiejętność przetrwania i szybkie podejmowanie (nieodwracalnych) moralnych i niemoralnych decyzji.
The Day After to drugi – obok Deadly Desert, tytuł nad którym pracują programiści z wrocławskiego studia. Game Island założone zostało w lipcu tego roku jako spółka-córka wydawcy gier The Dust. Firma skupia się na produkcji własnych średniobudżetowych gier survivalowych, przeznaczonych na platformy PC i konsole.