Na dwóch odnowionych torach z Rawicza do Żmigrodu jest już nowa sieć trakcyjna i nowoczesny system sterowania. Rozjazdy wyposażone w elektryczne ogrzewanie umożliwią sprawny przejazd pociągów w trudnych warunkach zimowych. Dwa tory to też mniejsze ryzyko wstrzymania ruchu kolejowego przy niespodziewanych zdarzeniach. W razie kłopotów na jednym można sprawnie przerzucić ruch na sąsiedni tor.
W połowie grudnia skończą się też prace torowe na kolejnym odcinku między Bojanowem a Lesznem. Modernizowany jest fragment trasy między Czempiniem a granicą Dolnego Śląska. Inwestycja tam zakłada budowę siedmiu nowych wiaduktów kolejowych i drogowych, m.in. w Kościanie i Nacławiu oraz modernizacje 24 przejazdów kolejowo-drogowych, m.in. w Lesznie.
Przebudowa linii umożliwi zwiększenie prędkości pociągów pasażerskich do 160 km/h. Czas przejazdu z Czempinia do granicy Dolnego Śląska skróci się o ok. 20 min. Najszybsze składy pokonają odcinek Poznań – Wrocław w około półtorej godziny. Będzie to możliwe po zakończeniu wszystkich prac i uzyskaniu niezbędnych pozwoleń.
Do pociągu z nowych peronów
Dzięki inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. pasażerowie zyskują też nowoczesne perony m.in. w Kościanie, Lesznie, Bojanowie i Rawiczu. Wyższe platformy z antypoślizgową nawierzchnią ułatwiają korzystanie z pociągów. Wygodne podróże zapewniają wiaty i ławki. Modernizowane stacje i przystanki są dostosowywane także do potrzeb osób z ograniczonymi możliwościami poruszania się – powstają windy lub pochylnie.
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. realizują inwestycję w ramach projektu: „Prace na linii kolejowej E59 na odcinku Wrocław - Poznań, etap IV, odcinek granica województwa dolnośląskiego - Czempiń”. Modernizacja warta jest ponad 1,5 mld zł. Prace są dofinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach instrumentu „Łącząc Europę” (CEF). W poprzednich latach wykonano modernizacje na odcinkach Wrocław – granica województwa dolnośląskiego oraz Poznań – Czempiń.