„CODE&SHARE Technologie Przyszłości” - uczniowie ustanawiają rekord Guinnessa

Kilka tysięcy dzieci z ok. 100 szkół w Polsce oraz na Litwie wzięło we wtorek, 11 grudnia udział w drugiej edycji projektu „CODE&SHARE Technologie Przyszłości”. W największej na świecie lekcji o nowych technologiach, która ma również na celu ustanowienie nowego oficjalnego rekordu Guinnessa, uczestniczyły cztery wrocławskie szkoły podstawowe.

Lekcja we wszystkich szkołach biorących udział w projekcie trwała 45 minut, w godzinach 10.30-11.15 i dotyczyła zagadnień związanych ze społeczeństwem cyfrowym, sztuczną inteligencją, robotyką oraz rozwiązaniami inteligentnych miast. Projekt „CODE&SHARE Technologie Przyszłości” ma z jednej strony być sposobem świętowania 100-lecia polskiej niepodległości, z drugiej pozwolić ustanowić rekord Guinnessa, w związku z czym - by wziąć udział w akcji - szkoły musiały spełnić ściśle określone warunki.

W każdej placówce grupa uczniów mogła liczyć między 25-50 osób. Dodatkowo w sali musieli się znajdować: instruktor, opiekun grupy, dwóch timekeeperów (odpowiedzialnych za mierzenie czasu), dwóch sędziów oraz fotograf i kamerzysta. Wszystkie zajęcia były monitorowane, a każdy uczeń otrzymał specjalną koszulkę oraz opaskę.

– Cieszę się, że możemy wziąć udział w nietypowej lekcji i przy okazji pomóc ustanowić rekord Guinnessa. Jestem ciekawy, jak przebiegną zajęcia i jaki wynik wspólnie z innymi szkołami uda nam się osiągnąć – powiedział tuż przed wejściem na salę kilkunastoletni Grzegorz, uczestnik projektu.

Uczniowie z SP nr 84 przy ul. Górnickiego 20 we Wrocławiu tuż przed rozpoczęciem wyjątkowej lekcji, fot. Bartosz Moch

– Celem lekcji jest uświadomienie dzieciom światowych trendów, które obecnie obowiązują w społeczeństwie cyfrowym, zrozumienie roli digitalizacji we współczesnym świecie oraz poznanie zawodów przyszłości. Zajęcia były realizowane w formie interaktywnej, poprzez warsztaty, gry i zabawy – wyjaśnia Tomasz Śpiewak z zespołu Smart City z Biura Zarządzania Projektami UMW, który objął patronat nad wrocławską częścią wydarzenia i odpowiadał za rekrutację szkół.

Ponad 100 uczniów z Wrocławia

W stolicy Dolnego Śląska udział w ustanawianiu rekordu wzięło ponad 100 uczniów z czterech szkół podstawowych: Szkoły Podstawowej nr 63 im. Anny Jasińskiej przy ul. Menniczej, Szkoły Podstawowej nr 84 im. Ruchu Obrońców Pokoju przy ul. Górnickiego, Szkoły Podstawowej nr 24 w ZSP 14 przy ul. Częstochowskiej oraz Szkoły Podstawowej nr 76 z Oddziałami Sportowymi przy ul. Wandy.

– Warto uczestniczyć w tego typu inicjatywach. Współczesne dzieci są bardzo rozwinięte w technologii cyfrowej, więc nie mieliśmy żadnego problemu z naborem uczestników do projektu. Najważniejsza jest tutaj przygoda, bo nasi uczniowie czują, że jest to wyjątkowe i bardzo ważne wydarzenie, dzięki któremu dodatkowo będą mogły rozwinąć swoje umiejętności – podkreśla Rafał Just, dyrektor Szkoły Podstawowej nr 84 im. Ruchu Obrońców Pokoju przy ul. Górnickiego 20 we Wrocławiu.

Ostateczne wyniki dotyczące liczby szkół oraz uczniów, ilu wzięło udział w drugiej edycji projektu „CODE&SHARE Technologie Przyszłości”, wraz z informacją o ustanowieniu nowego rekordu Guinnessa, powinny być znane w ciągu kilku dni.

Galeria