- Na ul. Otyńskiej i Fabrycznej firma Skanska rozpoczęła od budowy najgłębiej położonych sieci. Wykopy widoczne na zdjęciu to budowa kanalizacji. Przypominam, że w ramach tej inwestycji budowane jest odwodnienie nie tylko tej drogi, ale także kanał, który będzie służył całej okolicy, a zwłaszcza planowanej trasie autobusowo-tramwajowej na Nowy Dwór - mówi Marek Szempliński z Wrocławskich Inwestycji.
Jednak prace trwają także na innych frontach. Drogowcy przygotowują się już do budowy drogi. Jej pierwsze odcinki (od Traktatowej jeden i z przeciwległego kierunku na Fabrycznej) będą dostępne dla ruchu już na początku lata. Kierowcy pojadą wtedy dopiero po pierwszej warstwie nawierzchni, ale jest to potrzebne, aby sprawie zorganizować ruch zastępczy w kolejnych etapach prac.
Przypomnijmy. Przebudowa ulic Fabrycznej i Otyńskiej będzie realizowana w ramach dwóch zadań. Pierwsze dotyczące budowy kilometrowej jezdni o szerokości 7 metrów wraz z chodnikiem, ciągiem pieszo-rowerowym, wydzielonymi zjazdami, przejściami dla pieszych oraz oświetleniem za blisko 19 milionów złotych zrealizuje Skanska. Wzdłuż nowej ulicy ma również powstać dużo obszarów zielonych – m.in. nasadzonych zostanie ponad 10 tysięcy krzewów. To zadanie zostanie sfinansowana ze środków Gminy Wrocław oraz 20 lokalnych podmiotów prywatnych prowadzących działalność gospodarczą w tym regionie.
Drugą inwestycją w ramach projektu będzie budowa kanalizacji deszczowej umożliwiającej odwodnienie nowej jezdni, a w przyszłości także ulicy Strzegomskiej. Wykona je za niemal 7,5 miliona złotych firma Elektrotim. Koszt tego zadania zostanie w całości sfinansowany ze środków Miejskiego Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji.
Nowa droga zgodnie z planem powinna być gotowa do końca 2019 roku.