Tunele samochodowe przy pl. Dominikańskim pochodzą z 1978 r. Oznacza to wiele lat eksploatacji i potrzebę przeprowadzenia generalnego remontu.
– Tunel południowy (po stronie dawnego PZU) znajdował się w gorszym stanie technicznym i był remontowany już w 2013 r. – przypomina Ewa Mazur z Zarządu Dróg i Utrzymania Miasta. – Teraz przyszła kolej na tunel północny [bliżej Galerii Dominikańskiej - przyp. red.]. Prace remontowe zajmą sześć miesięcy, przy całkowitym wyłączeniu obiektu z ruchu na trzy miesiące. Zmiany w organizacji ruchu Tunel zamknięto w nocy z 5 na 6 czerwca (z soboty na niedzielę). Termin nie jest przypadkowy - od czerwca do września spada natężenie ruchu. Remont zostanie podzielony na dwa etapy: od 6 czerwca do 31 sierpnia tunel będzie zamknięty. Natomiast od 1 września do listopada zostanie przywrócony ruch na jednym pasie. Organizacja ruchu zastępczego przewiduje, analogicznie jak w przypadku remontu pierwszego tunelu, przeniesienie ruchu kołowego na drugą jezdnię. To oznacza, że w tunelu południowym będzie ruch dwukierunkowy. - Aby zredukować utrudnienia i skrócić odcinek objęty ruchem dwukierunkowym, zaprojektowano przejazdy przez torowisko i zieleniec przed wjazdem i za wyjazdem z tunelu - podkreśla Ewa Mazur ze ZDiUM. Remont generalny Zakres prac przewiduje m.in.: wymianę oświetlenia tunelu, montaż nowej elewacji, rozbiórkę i odtworzenie fragmentów murów żelbetowych, wymianę i naprawę dylatacji, naprawę kanałów odwodnienia, oczyszczenie systemu odwodnienia, zabezpieczenie antykorozyjne balustrad i konstrukcji stalowych. Nie będzie wprowadzonych objazdów w ruchu kołowym. Przejazd przez skrzyżowanie będzie możliwy obok tunelu. Oferty na realizację złożyły trzy firmy. Najwyższą ofertę złożyła firma Detal Mosty z Sułkowic (4,8 mln zł), następnie Plus Inwest z Żernik Wrocławskich (prawie 4,7 mln zł). Najtaniej prace wyceniło konsorcjum firm Dromosttor Polska sp. z o.o. z Lwówka Śląskiego oraz PBW Inżynieria z Wrocławia (3,7 mln zł), które wykonuje remont. - Skomplikowanie remontu polega m.in. na szerokim asortymencie prac do wykonania. Przykładowo do wbudowania mamy 30 tys. cegieł. [...] Zakończyliśmy prace rozbiórkowe i przystąpiliśmy do naprawy – wyjaśnia Artur Ochmański, kierownik budowy.