Na początek drogowcy zabrali się za rozbiórkę nawierzchni na ulicy Piotra Skargi, gdzie aktualnie prowadzona jest wymiana rozjazdów w dwóch miejscach: od strony placu Dominikańskiego oraz na skrzyżowaniu z ulicą Teatralną.
W obu tych miejscach poprawiony zostanie stan torów, zainstalowane będą zupełnie nowe, ogrzewane, sterowane elektrycznie zwrotnice.
Prace potrwają ok. miesiąca. Koszt inwestycji to 1,4 mln zł.
fot. MPK Wrocław
To kolejny remont na pl. Dominikańskim. Latem ubiegłego roku Zakład Sieci i Zasilania wymienił rozjazd na torowisku od strony ulicy bł. Czesława. Dlaczego torowcy znów będą pracować przy Galerii Dominikańskiej?
fot. MPK Wrocław
– Plac Dominikański jest niezwykle ważnym węzłem komunikacyjnym i nie możemy sobie pozwolić na jego całkowite zamknięcie, żeby wyremontować wszystkie tory jednocześnie. Aby nie doprowadzić w tym miejscu do paraliżu komunikacyjnego, postanowiliśmy w różnym czasie planować prace na różnych rozjazdach – wyjaśnia Naskręski. – Dzięki temu, osiągamy kompromis: wymieniamy tory, będące w najgorszym stanie, jednocześnie minimalizując utrudnienia w ruchu do niezbędnego minimum.
fot. MPK Wrocław
Warto przypomnieć, że w tym roku planujemy również duży remont placu Jana Pawła II. Dzielenie remontów na mniejsze etapy pozwala nam na unikanie piętrzenia się utrudnień w komunikacji, mimo dużego zakresu prac.
W przetargu na wykonanie prac torowych wzięły udział cztery firmy. Najniższą ofertę złożył Zakład Sieci i Zasilania (1,428 mln zł).