W tym roku wrocławskie MPK planuje wydać na remonty torowisk ok. 80 mln zł. To element tzw. TORYwolucji, czyli planu naprawczego komunikacji tramwajowej. Jak zapowiadał prezydent Wrocławia Jacek Sutryk, prace przy torowiskach będą trwać cały rok, choć te największe – latem. Tak właśnie się dzieje.
Czytaj więcej: Wakacyjne remonty torowisk. Duże zmiany w kursowaniu MPK [MAPA]
Pod koniec lipca torowcy pracują w kilku lokalizacjach.
– Na skrzyżowaniu ul. Powstańców Śląskich z al. Hallera do wymiany pozostał jeden z dwóch rozjazdów. Do remontu idą także łuki torów, podbudowa i nawierzchnia w obrębie torowiska, zyskają też rowerzyści i kierowcy – mówi Bartosz Naskręski z MPK Wrocław.
Wymiana rozjazdów na skrzyżowaniu ul. Kazimierza Wielkiego i Krupniczej /fot. PB
Natomiast na skrzyżowaniu ul. Kazimierza Wielkiego i Krupniczej wymieniono dwa rozjazdy – jeden od strony ul. Ruskiej, drugi od pl. Dominikańskiego. Tam prace wyszły już spod ziemi i położono tory. Stan torowiska był bardzo zły z uwagi na miejscowe uszkodzenia nawierzchni oraz zużycie szyn. Prace zostaną ukończone na przełomie sierpnia i września. Tak samo jak na pl. Strzegomskim, gdzie trwa remont generalny torowiska i nawierzchni przy przejściu dla pieszych od strony przystanku „Pl. Strzegomski – Muzeum Współczesne”. Tam zlikwidowano m.in. stare podkłady.
Remont torowiska trwa również na ul. Ruskiej i św. Mikołaja.
– Rozbieramy stare torowisko i budujemy nowe, także na łukach w ul. Kazimierza Wielkiego. W tym miejscu mieliśmy problemy z wykolejeniami. Ukończenie prac planowane jest na październik – dodaje Naskręski.