wroclaw.pl strona główna Komunikacja we Wrocławiu – ceny biletów, rozkłady jazdy, inwestycje Komunikacja - strona główna

Infolinia 71 777 7777

10°C Pogoda we Wrocławiu
Ikona powietrza

Jakość powietrza: umiarkowana

Dane z godz. 17:30

wroclaw.pl strona główna
Reklama
  1. wroclaw.pl
  2. Komunikacja
  3. Wkrótce otwarcie przystanku PKP Wrocław Szczepin

PKP PLK zapowiada, że jeszcze przed wakacjami uruchomiony zostanie nowy przystanek Wrocław Szczepin. Koszt jego budowy to 46 mln zł.

Reklama

Nowy przystanek budowany jest razem z linią tramwajową na Popowice. Za realizację tego zadania odpowiadają Wrocławskie Inwestycje. Jednym z założeń była m.in. przebudowa wiaduktu na ul. Długiej.

– Nowy, trzykrotnie szerszy obiekt pozwoli na usprawnienie miejskiej komunikacji – zapewnia Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Jeszcze dwa lata temu wiadukt na ul. Długiej był wąski i uniemożliwiał położenie torowiska tramwajowego. Teraz przebudowany wiadukt ma 43 m długości i po dwa pasy jezdni w stronę centrum oraz Kozanowa. Zbudowano również torowisko, chodniki i ścieżki rowerowe.

Wrocław Szczepin. Wkrótce otwarcie

Obok przystanku Wrocław Szczepin, między stacjami Wrocław Mikołajów i Nadodrze, od 15 marca pociągi na trasie z Wrocławia Głównego w kierunku Oleśnicy i Trzebnicy jadą dwoma torami. Wykonawca prowadził roboty z zachowaniem ruchu po jednym torze na linii, gdzie w ciągu doby przejeżdża ponad 150 składów.

Obecnie na dwóch dwustumetrowych peronach wykonawca układa nawierzchnię z płyt. Na przystanku pojawią się windy. Dojścia do peronów przewidziano też schodami od strony wiaduktu. Bieżącą informację o pociągach zapewnią podróżnym elektroniczne wyświetlacze i infokioski. Dla rowerzystów zostaną zamontowane stojaki na rowery.

– Wrocław Szczepin to nie tylko perony. Wielobranżowe prace objęły modernizację dwóch torów. Ustawiono nowe konstrukcje i zamontowano sieć trakcyjną. Sprawny i bezpieczny przejazd pociągów, zapewniają nowe urządzenia sterowania ruchem. Nowa żelbetowa konstrukcja wiaduktu umożliwia przejazd ciężkich składów towarowych – wylicza Siemieniec.

Budowa nowego przystanku kolejowego wraz przebudową wiaduktu kosztowała 46 mln zł, z czego prawie 35 mln zł to dofinansowanie z Unii Europejskiej.

Bądź na bieżąco z Wrocławiem!

Kliknij „obserwuj”, aby wiedzieć, co dzieje się we Wrocławiu. Najciekawsze wiadomości z www.wroclaw.pl znajdziesz w Google News!

Reklama
Powrót na portal wroclaw.pl