Nowy przystanek budowany jest razem z linią tramwajową na Popowice. Za realizację tego zadania odpowiadają Wrocławskie Inwestycje. Jednym z założeń była m.in. przebudowa wiaduktu na ul. Długiej.
– Nowy, trzykrotnie szerszy obiekt pozwoli na usprawnienie miejskiej komunikacji – zapewnia Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Jeszcze dwa lata temu wiadukt na ul. Długiej był wąski i uniemożliwiał położenie torowiska tramwajowego. Teraz przebudowany wiadukt ma 43 m długości i po dwa pasy jezdni w stronę centrum oraz Kozanowa. Zbudowano również torowisko, chodniki i ścieżki rowerowe.
Wrocław Szczepin. Wkrótce otwarcie
Obok przystanku Wrocław Szczepin, między stacjami Wrocław Mikołajów i Nadodrze, od 15 marca pociągi na trasie z Wrocławia Głównego w kierunku Oleśnicy i Trzebnicy jadą dwoma torami. Wykonawca prowadził roboty z zachowaniem ruchu po jednym torze na linii, gdzie w ciągu doby przejeżdża ponad 150 składów.
Obecnie na dwóch dwustumetrowych peronach wykonawca układa nawierzchnię z płyt. Na przystanku pojawią się windy. Dojścia do peronów przewidziano też schodami od strony wiaduktu. Bieżącą informację o pociągach zapewnią podróżnym elektroniczne wyświetlacze i infokioski. Dla rowerzystów zostaną zamontowane stojaki na rowery.
– Wrocław Szczepin to nie tylko perony. Wielobranżowe prace objęły modernizację dwóch torów. Ustawiono nowe konstrukcje i zamontowano sieć trakcyjną. Sprawny i bezpieczny przejazd pociągów, zapewniają nowe urządzenia sterowania ruchem. Nowa żelbetowa konstrukcja wiaduktu umożliwia przejazd ciężkich składów towarowych – wylicza Siemieniec.
Budowa nowego przystanku kolejowego wraz przebudową wiaduktu kosztowała 46 mln zł, z czego prawie 35 mln zł to dofinansowanie z Unii Europejskiej.