Oferty potencjalnych wykonawców wahają sie od 1,3 do 2,2 miliona złotych. Najtańszą w zestawieniu zaoferowała firma Elektrotim, najdroższą firma BBKS Projekt. Teraz komisja przetargowa ma czas na analizę złożonych ofert i wybór zwycięzcy.
Projekt i sam remont zakłada podzielenie prac na dwa etapy. W pierwszym metamorfozę przejdzie odcinek od skrzyżowania z Zaporoską do al. Hallera (łącznie ze skrzyżowaniem) w drugim od Hallera do Racławickiej. Na pewno zostanie wymieniona nawierzchnia, powstaną drogi rowerowe, chodniki, mała architektura. – Droga na pewno podniesie swój standard. Jednak, jak się zmieni dokładnie będziemy mogli mówić właśnie dzięki projektowi, który powstanie – mówi Marek Szempliński z Wrocławskich Inwestycji.
Firma, która wygra przetarg będzie musiała w projekcie uwzględnić miejsce również na torowisko tramwajowe. Projekt ma zakładać jego budowę w dwóch wariantach. Jako wydzielonego i wbudowane w jezdnię. Oprócz tego wykonawca musi zdobyć wszelkie niezbędne pozwolenia i decyzje administracyjne. Od momentu podpisania umowy zwycięzca przetargu będzie miał ponad rok na wykonanie projektu. Na jego podstawie zostanie zaplanowany harmonogram samej przebudowy.