www.wroclaw.pl

    Wrocławski Xi4G przed ekspansją na rynki zagraniczne

    Xi4G to twórcy mobilnej gry House Secrets: The Beginning, która już ma na koncie 180 tys. pobrań i 9 wersji językowych. Teraz wrocławska firma myśli o ekspansji na rynki zagraniczne i szuka inwestorów. Firma planuje też debiut na giełdzie NewConnect w I kwartale 2021 r.

    Fot. źródło: Xi4G

    Gra typu Hidden Object – House Secrets: The Beginning to najnowszy i zarazem największym tytuł wrocławskiego studia XI4G. To gra przygodowa z motywami historycznymi związanymi z historią Dolnego Śląska (mapa gry inspirowana jest terenem Zagórza Śląskiego), ale także fantastyką, tajemnicami, zagadkami, a nawet i steampunkiem.

    – Stworzyliśmy mobilną grę House Secrets: The Beginning, która świetnie wpisała się w obecne trendy rynkowe przebijając już 180 tys. pobrań – mówi Marta Jakubek z wrocławskiej firmie Xi4G Sp. z o.o.

    źródło: Xi4G

    Nieduży zespół – duże możliwości

    Wrocławska firma Xi4G to nieduży zespół został stworzony przez weteranów na polskim rynku gier, takich jak Jarosław Modrzejewski – twórca kultowego tytułu w naszym kraju, czyli “Lew Leon” czy “Zagadki Lwa Leona”. Sami członkowie zespołu to również rodowici wrocławianie, albo osoby, które tu studiowały na Politechnice Wrocławskiej czy Uniwersytecie Wrocławskim.

    Spółka XI4G powstała  2014 roku i już na samym początku jej głównym założeniem było funkcjonowanie na rynku mobilnym. Pierwsze prowadzone prace związane były z nowoczesnymi technologiami takimi jak Rozszerzona Rzeczywistość czy programy lojalnościowe dla klientów danych marek. Po serii projektów związanych m.in. z e-commerce, studio rozpoczęło produkcję gier mobilnych.

    źródło: Xi4G

    Ekspansja na rynki zagraniczne

    Teraz wrocławska firma myśli o ekspansji na rynki zagraniczne i szuka inwestorów. Jako studio gier wystartowali z crowdfundingową kampanią inwestycyjną (chcą pozyskać 1,2 mln zł), która ma na celu rozwój gry i firmy. Jesienią spółka wyruszy z kampanią na Stany Zjednoczone na popularnej platformie crowdfundingowej KICKSTARTER. Firma planuje też debiut na giełdzie NewConnect w I kwartale 2021 r.

    – W tej chwili głównym celem spółki jest rozwój House Secrets oraz produktów związanych z tą marką  – dodaje Marta Jakubek.

    Xi4G planuje rozbudowę szeregu produktów związanych z marką główną, czyli House Secrets. Jak zaznaczają, jest to trend, za którym podążają dziś rynki znanych tytułów. “Harry Potter” czy “Gra o Tron” to już nie tylko tytuły jednego medium, czyli książek czy serialu, ale także gier mobilnych czy innych produktów pobocznych. Xi4G pracuje w tej chwili nad grą planszową House Secrets Board Game.

    źródło: Xi4G

    Zespół ma opracowane koncepcje na kolejny tytuł z serii Hidden Object z – jak podkreślają – o wiele większym potencjałem rynkowym, który pozwoli firmie na jeszcze większy rozwój swoich gier.

    9 wersji językowych i kontrakt na rynek chiński

    Autorzy podkreślają, że House Secrets kierowany jest do globalnego odbiorcy. Aktualnie gra zawiera aż 9 wersji językowych: angielska, niemiecka, francuska, rosyjska, portugalska, włoska, hiszpańska, duńska, i polska, a kolejne są w przygotowaniu: chińska, holenderska, szwedzka, norweska, fińska, turecka i arabska. .

    W marcu 2020 Xi4G podpisało kontrakt wydawniczy na wydanie wersji gry “House Secrets” na rynek chiński wraz z partnerem Martian Game. Prace nad wersją trwają, a pierwsze przychody z tego tytułu planowane są od IV kwartału 2020.