wroclaw.pl Przedsiębiorcy i biznes we Wrocławiu Przedsiębiorcy i biznes we Wrocławiu
Pogoda we Wrocławiu temperatura powietrza wynosi 9°C
Link do portalu wroclaw.pl
Aby wyświetlić zawartość strony, zaakceptuj pliki cookie
Reklama
Maciej Zawadziński, CEO Piwik PRO źródło: Piwik PRO
Maciej Zawadziński, CEO Piwik PRO

Osiem milionów złotych zainwestowali Tim Schumacher oraz Warsaw Equity Group w rozwój wrocławskiego Piwik PRO. Spółka obecna od trzech lat w sektorze IT jest liderem rozwiązań on-premises na globalnym rynku narzędzi dla marketingu. Każdego roku firma zwiększa swoje przychody średnio o 85%, a z jej produktów korzystają największe koncerny z Europy i USA.

Reklama

Jak podkreślają przedstawiciele Piwik PRO, rzadko się zdarza, aby polskie firmy uzyskiwały tak wysokie wsparcie ze strony funduszy inwestycyjnych. Według statystyk raportu Lewiatan Business Angels średnia wartość inwestycji kapitałowej w polskie startupy wynosi 3 miliony złotych. Piwik PRO przekonał inwestorów dotychczasowymi osiągnięciami oraz perspektywą dynamicznego wzrostu światowego rynku web & mobile analytics.

Dokapitalizowanie na poziomie 8 milionów złotych oraz zapewniony dostęp do know-how na światowym poziomie jest gwarancją dalszego rozwoju. Spółka będzie mogła korzystać z doświadczenia m.in. Tima Schumachera, międzynarodowego przedsiębiorcy i jednego z najbardziej uznanych europejskich ekspertów w dziedzinie on-line marketingu.

Wrocławska spółka na globalnym rynku

Piwik PRO operuje głównie na rynku europejskim i amerykańskim, dostarczając kompleksowe, zaawansowane rozwiązania IT z obszaru narzędzi dla marketingu, w szczególności: web analytics i tag management. Z usług polskiej firmy korzysta obecnie kilkuset klientów, w tym około 80 globalnych koncernów w szczególności z sektora bankowego i telekomunikacji.

Produkty spółki wykorzystywane są między innymi do gromadzenia, systematyzowania, analizowania i przetwarzania danych ze stron i aplikacji, podobnie jak konkurencyjne Google Analytics. Pozyskane od inwestorów środki zostaną przeznaczone na dalszą rozbudowę, udoskonalanie produktów spółki oraz rozwój kanałów sprzedaży. Nowe rozwiązania pozwolą m.in. wykorzystywać zgromadzone i przetworzone dane w celu personalizacji treści wyświetlanych użytkownikom.

Bezpieczeństwo jest priorytetem

Unikatowość oferowanych rozwiązań Piwik PRO wynika z zapewnienia 100% bezpieczeństwa i prywatności danych. – Od dłuższego czasu widzieliśmy potencjał rozwoju rynku narzędzi dla działów marketingu, w szczególności web analytics. Zdawaliśmy sobie jednak sprawę, że duże przedsiębiorstwa, podlegające zarówno wytycznym działów compilance, jak i regulatorów zewnętrznych, są zobowiązane do bezpiecznego przechowywania danych - najlepiej na własnej infrastrukturze, a nie w publicznej chmurze.  Dlatego skoncentrowaliśmy się na rozwiązaniu typu „on- premises”, którego zalety zauważyli nie tylko klienci, ale również inwestorzy  – podkreśla Maciej Zawadziński, CEO Piwik PRO.

Ochrona wrażliwych danych jest w dzisiejszych czasach kluczową potrzebą światowych organizacji. W odpowiedzi Piwik PRO oferuje nie tylko gotowe rozwiązania technologiczne, ale również pełne wsparcie na każdym etapie współpracy. Dzięki temu spółka zdobyła zaufanie m.in. Komisji Europejskiej, rządów Kanady i Holandii, czy światowych firm, takich  jak Hewlett-Packard, Accenture oraz największych amerykańskich banków inwestycyjnych.

Potencjał Piwik PRO

Inwestorzy badając potencjał biznesowy Piwik PRO, zwrócili uwagę na prognozy szybkiego wzrostu globalnego rynku web & mobile analytics. Jego wartość w ciągu 4 lat ma się podwoić,  osiągając w 2020 roku wartość ponad 7 mld dolarów. – Kluczowymi czynnikami wzrostu są korzyści wynikające z zastosowania narzędzi analitycznych w strategiach marketingowych przedsiębiorstw, wzrost ilości generowanych danych przez użytkowników internetu i aplikacji mobilnych oraz rosnąca popularność smartfonów –  podkreśla Michał Kołata, manager inwestycyjny funduszu Warsaw Equity Group, który dokapitalizował Piwik PRO kwotą 5,5 mln zł.

Piwik PRO to polska spółka produktowa wrocławskiej firmy Clearcode powołana do życia w 2013 roku przez specjalistów branży AdTech i MarTech. Oferuje kompleksowe rozwiązania dla marketingu dedykowane globalnym przedsiębiorstwom, rządom oraz instytucjom międzynarodowym i pozarządowym. W portfelu ma obecnie ponad 430 klientów na całym świecie. Swoje biura posiada we Wrocławiu, Kolonii i Nowym Jorku. Wartość aktywnych kontraktów spółki przekroczyła 10 mln złotych. W ostatnich dwóch latach firma każdego roku zwiększała swoje przychody o 80-90%.

jr/Piwik Pro

Bądź na bieżąco z Wrocławiem!

Kliknij „obserwuj”, aby wiedzieć, co dzieje się we Wrocławiu. Najciekawsze wiadomości z www.wroclaw.pl znajdziesz w Google News!

Reklama
Powrót na portal wroclaw.pl Powrót na portal wroclaw.pl Wróć na portal wroclaw.pl Logo wroclaw.pl