To pierwsza umowa sponsorska na świecie zawarta pomiędzy klubem piłkarskim, a giełdą kryptowalut. Co więcej, to także pierwszy sponsor w historii Wolverhampton Wanderers, którego logo znajdzie się na rękawkach ich koszulek.
– Dla nas najważniejszym rynkiem jest świat, nie Polska. Wilki dwa lata temu zmieniły właściciela na największy fundusz inwestycyjny w Chinach. Są bardzo głodni piłkarskiego sukcesu, co udowodnili ściągając do siebie agenta piłkarskiego m.in. Ronaldo Jorge Mendesa - najbardziej wpływowego menadżera zawodników na świecie, którzy tak naprawdę rządzi klubem. Dla mnie Wolves to czarny koń zbliżających się rozgrywek, a jak nie teraz, to na pewno w ciągu najbliższych trzech lat coś osiągną – mówi współzałożyciel CoinDeal Kajetan Maćkowiak.
Kluby angielskiej Premier League dopiero od poprzedniego sezonu mogą sprzedawać sponsorom miejsce na rękawkach. Dla przypomnienia, Wolves w poprzedniej kampanii biło się o zwycięstwo w Championship (II liga).
Miejsce na koszulkach pierwszej drużyny, to tylko jeden z elementów pakietu sponsoringowego. Logo firmy CoinDeal znajdzie się także na bandach LED na stadionie, ławkach rezerwowych (fotelach), a także na wszystkich zestawach treningowych pierwszego zespołu (tutaj logo pojawi się na przodzie).
– Jesteśmy podekscytowani współpracą z CoinDeal, tym bardziej, że nawiązaliśmy ją w tak historycznym momencie naszego klubu. To odważna i rozwijająca się firma, która jest idealnym partnerem w trakcie naszego powrotu do Premier League – mówi dyrektor zarządzający Wolves Laurie Dalrymple.
Wolves are delighted to announce global cryptocurrency exchange platform @coin_deal as 2018/19 first team shirt sleeve sponsors.https://t.co/HMennhpDpX
— Wolves (@Wolves) 4 lipca 2018
Co ciekawe, nowy sponsor Wolverhampton zgodził się zmienić nieco swojego logo, aby wkomponować się w unikatową stylistykę trykotów popularnych Wilków.
– To niesamowity gest dobrej woli skierowany w stronę klubu, a także naszych kibiców. Jesteśmy za to niezmiernie wdzięczni – dodaje Laurie Dalrymple.
Założona w marcu 2018 roku firma CoinDeal jest platformą wymiany kryptowalut. Oferuje aż 22 rynki z takimi walutami jak m.in.: BTC, BCH, LTC, przy zachowaniu przelicznika na EUR i USD. Współzałożycielami firmy są trzej wrocławianie Adam Bicz (CEO), Kajetan Maćkowiak (dyrektor marketingu) i Filip Dzierżak (dyrektor operacyjny). Co prawda spółka zarejestrowana jest na Cyprze, ale jej siedziba mieści się we Wrocławiu.
– Mieliśmy kilka propozycji sponsorskich, jeśli chodzi o kluby, ale tutaj pojawiła się szansa wejścia na koszulki. Podpisaliśmy roczną umowę, jednak zawarliśmy klauzulę, pozwalającą nam w okolicach kwietnia/maja ją przedłużyć. Myślę, że przetarliśmy szlaki największym graczom zajmującym się kryptowalutami – przyznaje Kajetan Maćkowiak.
CoinDeal oferuje także możliwość głosowania na zupełnie nową kryptowalutę. Jeśli określona liczba użytkowników zagłosuje na sugerowaną kryptowalutę, zostanie ona zatwierdzona i dodana do platformy.
– Zawsze pasjonowałem się sportem oraz jego wpływem na konsumentów. Zdajemy sobie sprawę, jak marketing piłki nożnej może zadziałać na naszą markę i jej społeczność. Wierzymy także, że taki klub jak Wolverhampton pozwoli nam rozszerzyć swoją sieć działalności, a bycie przy nich w trakcie ich powrotu do Premier League traktuję jako niesamowity czas w naszym życiu – dodaje współzałożyciel CoinDeal.