Klienci muszą mieć założone, osłaniające nos i usta maseczki oraz zachowywać minimum 1,5 metra odstępu.
– Jesteśmy jednym z pierwszych urzędów, który wznawia bezpośrednią obsługę klientów. Robimy to, dlatego bo wiemy jak bardzo jest to ważne dla osób, które potrzebują informacji i pomocy ze strony naszych konsultantów – mówi Iwona Kowalska-Matis regionalny rzecznik prasowy ZUS na Dolnym Śląsku.
Przy stanowisku będzie mogła przebywać tylko jedna osoba. Osoby towarzyszące (za wyjątkiem osób towarzyszących osobom z niepełnosprawnością, tłumaczy języka migowego, pełnomocników lub rodzica z dzieckiem) nie będą mogły podejść do stanowiska razem z osobą obsługiwaną. Sale obsługi będą czynne codziennie od 8.00 do 15.00, a w poniedziałki do 18.00.
W placówkach ZUS-u nadal pozostaną skrzynki, do których można samodzielnie składać dokumenty, wnioski lub pisma.
Wszystko można załatwić online – Platforma Usług Elektronicznych
– Zachęcam nadal do zakładania indywidualnych kont na portalu Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS i załatwiania swoich spraw w ZUS drogą elektroniczną. Konto na portalu PUE można założyć bez wychodzenia z domu, czyli przez Internet poprzez profil zaufany lub bankowość elektroniczną. Można je również założyć korzystając z pomocy pracownika ZUS, na salach obsługi klientów – zapewnia Kowalska-Matis.
Na PUE ZUS można samodzielnie pobrać potwierdzenia z danymi zgromadzonymi w ZUS oraz przekazać elektronicznie wnioski o wydanie stosownych zaświadczeń. Za pomocą PUE można także złożyć wnioski o pomoc z tzw. tarczy antykryzysowej.