Pandemia koronawirusa początkowo przez przedsiębiorców postrzegana była przede wszystkim jako zagrożenie. Ocena zmieniła się z biegiem czasu i wdrażaniem kolejnych rozwiązań, które pozwalają biznesom dostosowywać się do nowych wymogów rynku.
– Obecnie mamy do czynienia z bezprecedensowym kryzysem gospodarczym na skalę światową. To niezaprzeczalny fakt. Po kilku miesiącach stania ramię w ramię z klientami w walce z pandemią, widzimy, że nasze firmy świetnie radzą sobie z nową rzeczywistością. W ekspresowym tempie przebudowują swoje modele biznesowe, pozwalają sobie płynąć razem z falą nowych trendów, takich jak choćby przyspieszona cyfryzacja usług i metodyki miejsca pracy. Pandemia udowodniła nam, że potrafimy szybko wdrożyć rozwiązania, o których jeszcze parę miesięcy temu myśleliśmy w perspektywie długoterminowej. Sprawnie zastępujemy słowo „problem” słowem „wyzwanie” – mówi dr Marcin Dudarski, Partner Zarządzający w firmie doradczej JP Weber.
Pandemia jako szansa
Nowa rzeczywistość, która wykształciła się w okresie pandemii, ma wpływ na całą gospodarkę. Stanowi wyzwanie, które można postrzegać jako okazję do zbudowania mocnej rynkowej pozycji.
– Pandemię trzeba rozważać jako szansę dla gospodarki. Od tego, jak szybko jesteśmy w stanie zaadaptować się do nowych warunków i realiów biznesowych zależy sukces w kolejnych latach. Jeśli biznes jest w stanie sprostać tak dramatycznym i poważnym wyzwaniom – ma szanse na rozwój w kolejnych latach, niezależnie od realiów – komentuje Fabio Pommella, Prezes Zarządu Whirlpool Company Polska Sp. z o.o.
Test dla funkcjonowania firmy
W wyniku pandemii wiele przedsiębiorstw wprowadziło dotychczas nieużywane w firmie narzędzia i formy komunikacji z klientem, a także zmieniło swój tryby pracy.
– W sektorze IT zaczęliśmy działać szybciej, zmieniać się w niewyobrażalnym dotąd tempie. Było to możliwe dzięki zaangażowaniu każdego członka naszego zespołu oraz sprawności w realizowaniu działań biznesowych. Zawdzięczamy je kulturze pracy opartej na zaufaniu i samoorganizacji, która jest dla nas fundamentem stabilności biznesu. W moim przekonaniu to, czy biznes będzie z powodzeniem funkcjonować w nowej rzeczywistości, którą stworzyła pandemia koronawirusa, zależy od tego, czy dostosuje do jej wymogów sposób swojego wewnętrznego działania – komentuje Grzegorz Rudno-Rudziński, prezes klastra ITCorner, Managing Partner w Unity Group.
źródło: organizatorzy
O nowym obliczu gospodarki na Made in Wroclaw 2020
Jaki wpływ ma pandemia na biznes, poświęcony będzie I dzień konferencji Made in Wrocław 2020, która odbędzie się w dniach 20-22 października 2020 r. Każdy będzie mógł bezpłatnie uczestniczyć w niej online, rejestrując się wcześniej na www.made-in-wroclaw.pl. Wśród prelegentów, którzy zmierzą się z pytaniem o to, jak koronawirus zmienił nasz sposób postrzegania biznesu będą:
- Fabio Pommella, Prezes Zarządu Whirlpool Company Polska Sp. z o.o.,
- Anthony Crawford, Dyrektor Operacji Produkcyjnej 3M w Polsce i Regionie Europy Wschodniej,
- Vangelis Savvas, Dyrektor Generalny 3M GSC
- Konrad Weiske, Wiceprezes SoDA, współzałożyciel i prezes Spyrosoft S.A.
W trakcie pierwszego dnia Made in Wrocław 2020 odbędzie się również panel dyskusyjny pt. „Walka z koronawirusem – nowa rzeczywistość, nowe sposoby działania’’, w którym wezmą udział:
- Anna Berczyńska, Wiceprezes ABSL Talents, Dyrektorka Zarządzająca Globalnego Centrum Usług Wspólnych Schaeffler,
- Grzegorz Rudno-Rudziński, Prezes Zarządu Klastra ITCorner, Partner Zarządzający w Unity Group,
- prof. Marcin Drąg z Katedry Chemii Biologicznej i Bioobrazowania Politechniki Wrocławskiej
- Krzysztof Jarzyna, Dyrektor Zarządzający Polskim oddziałem spółki INDUSTRIAS Alegre.
Moderatorem panelu będzie dr Marcin Dudarski, Współzałożyciel i Partner Zarządzający, JP Weber.
źródło: organizatorzy
Warto tam być
Made in Wroclaw odbędzie się między 20 a 22 października 2020 r. Konferencja potrwa trzy dni, a targi odbędą się ostatniego dnia - 22 października 2020 r. Udział w obu wydarzeniach jest bezpłatny, a rejestracja jest możliwa na www.made-in-wroclaw.pl.
Wydarzenie organizowane jest przez Agencję Rozwoju Aglomeracji Wrocławskiej i Miasto Wrocław. Partnerami Merytorycznymi Made in Wroclaw 2020 są 3M, Fanuc, Whirlpool, GlobalLogic, ITCorner, SoDA oraz MPWiK a patronat strategiczny nad wydarzeniem objęło Hays, CBRE oraz JP Weber.
Czytaj także: