Prowadzili firmę w Chinach i tam nawiązali kontakty z koncernem Xiaomi, jednym z największych producentów elektroniki użytkowej na świecie. Dwóch wrocławian, Jakub Tomasiczek i Bartłomiej Sawczyn, przekonało Chińczyków, aby ekspansję na rynki europejskie rozpoczęli właśnie ze stolicy Dolnego Śląska.
Właśnie poinformowano, że działalność JBTS dla Xiaomi obejmie sprzedaż produktów ekosystemowych oraz rozwój nowych kanałów sprzedaży. Ponadto firma będzie prowadziła autoryzwaną sprzedaż online w sklepie xiaomi365.pl i w strefie klienta na Allegro. Xiaomi to jedna z najszybciej rozwijających się firm technologicznych świata. Jest nazywana „chińskim Apple”.
– Bardzo cieszymy się, że możemy pracować z marką Xiaomi w Polsce. Naszym celem jest stałe powiększanie jej portfolio na naszym rynku – mówi Jakub Tomasiczek, dyr. generalny JBTS.
JBTS to wrocławska firma łącząca nowoczesny marketing z własną siecią logistyczną i dystrybucyjną. Firma skupia się na nowatorskich sposobach dotarcia do klientów, umacniając tym samym pozycję lidera w zakresie dystrybucji rozwiązań bazujących na najnowocześniejszej technologii. JBTS na początku 2016 roku jako pierwsza oficjalnie wprowadziła do Polski produkty z rodziny Xiaomi – Xiaoyi.
JBTS oficjalnym dystrybutorem najnowszej oferty chińskiego giganta
Marcin Szczepankowski, GTM, Xiaomi Technology Polska podkreśla, że Xiaomi rozwija kanały sprzedaży zarówno w segmencie stacjonarnym jak i online. – W Polsce mamy już osiem autoryzowanych salonów Mi Store, sklepy online oraz szeroką sieć partnerów handlowych. JBTS jest już trzecim dystrybutorem urządzeń Xiaomi w Polsce. Jego działania będą skoncentrowane na ekosystemie Xiaomi, który ze względu na znakomity stosunek jakości do ceny, staje się coraz bardziej popularny w naszym kraju – dodaje Marcin Szczepankowski.
Aktualnie na chińskim rynku dostępnych jest ponad 2000 produktów ekosystemu Xiaomi dedykowanych każdej dziedzinie życia – od oczyszczaczy powietrza po pojazdy segway, w tym pełna gama nowoczesnego inteligentnego sprzętu gospodarstwa domowego oraz elektronicznych akcesoriów i gadżetów.
źródło: Xiaomi
Oferta produktów marki Xiaomi dostępnych na polskim rynku sukcesywnie się powiększa. Obecnie, oprócz telefonów, klienci mogą kupić ponad 100 urządzeń ekosystemowych m.in. elektryczne hulajnogi, nineboty, smartwatche czy inteligentne czujniki. Za dystrybucję wszystkich produktów Xiaomi w Polsce odpowiadają: Grupa Roseville (Also HOLDING) oraz Ingram Micro. Urządzenia sygnowane logo Mi dostępne są we wszystkich większych sieciach handlowych i platformach internetowych.
Xiaomi i Internet of Things
Xiaomi Corporation została założona w kwietniu 2010 roku. Firma weszła na giełdę w Hong Kongu 9 lipca 2018 (1810.HK). Xiaomi to firma internetowa oferująca smartfony i inteligentne urządzenia podłączone za pośrednictwem platformy „Internetu rzeczy” IoT (Internet of Things).
źródło: Xiaomi
Xiaomi jest obecnie czwartą największą na świecie marką smartfonów, która utworzyła największą platformę IoT dla konsumentów z ponad 171 milionów inteligentnych urządzeń (z wyłączeniem smartfonów i laptopów) podłączonych do niej do 31 marca 2019. Obecnie produkty Xiaomi są dostępne w ponad 80 krajach i regionach na całym świecie, w wielu z nich firma pozostaje liderem.
W lipcu 2019 roku pojawiła się po raz pierwszy w rankingu Fortune Global 500 na 468 miejscu. Zajęła również siódmą pozycję w kategorii Internet Services and Retailing. Xiaomi jest obecnie najmłodszą firmą na tej liście.