www.wroclaw.pl

    INKsearch z Wrocławia zmienia światową branżę tatuażu

    INKsearch, niewielki wrocławski startup, ma jeden cel: zrewolucjonizować branżę tatuażu. Już są obecni w ponad 30 krajach na świecie, a wartość spółki w cztery lata osiągnęła wyceną 11 mln zł. Idą w ślady takich gigantów marketplace jak Booksy czy Znanylekarz.

    Zespół INKsearch Fot. INKsearch
    Zespół INKsearch

    Internetowe umówienie się na wizytę do urzędu, lekarza czy fryzjera to obecnie nic nadzwyczajnego. Dzięki wrocławskiemu startupowi INKsearch można to zrobić także do studia tatuażu, ale nie tylko, bo oferują pomysł na tatuaż i artystę, który go wykona i to w 30 krajach na świecie. 

    Pomagamy znaleźć najlepszy artystów tatuażu oraz studia w całej Europie. Obecnie korzysta z nas ponad 2500 artystów i wciąż ich przybywa, bo dla nich jesteśmy miejsce pozyskiwania nowych klientów oraz nową formą rezerwacji. Misją INKsearch.co jest digitalizacja branży tatuażu, tak jak to zrobiło wcześniej Booksy z branżą fryzjerską czy Znanylekarz z branżą medyczną. Mówiąc najprościej: jeśli szukasz pomysłu na tatuaż lub artysty, który wykona twój pomysł to, odwiedź INKsearch.co, a my w tym pomożemy

    Mateusz Łagowski współzałożyciel INKsearch.co.
    Mateusz Łagowski, współzałożyciel INKsearch Fot. INKsearch
    Mateusz Łagowski, współzałożyciel INKsearch

    INKsearch – platforma łącząca studia, artystów i miłośników tatuażu

    Wizja startupu zrodziła się, gdy jego twórcy sami przekonali się, jak ciężko jest zarezerwować wizytę w studiu tatuażu. Mateusz Łagowski dodaje, że osoby nieorientujące się w branży mają przysłowiowo pod górkę w momencie gdy przychodzi im wybrać artystę, styl czy pomysł na tatuaż. 

    – Pomysł na startup powstał w 2016 w Berlinie gdzie w trakcie pracy dla Foodpandy, obecnie znanej jako Pyszene.pl, tworzyliśmy podobne rozwiązanie dla branży rezerwacji jedzenia online – mówi Mateusz Łagowski. 

    Najlepsi tatuażyści w Polsce. Tatuaże, wzory, studia i artyści

    INKsearch założyli w sierpniu 2018 r. Mateusz Łagowski i Sławomir Chojnicki, który na początku tworzył platformę ze swojego mieszkania w Toruniu.

    Od lewej strony: Sławomir Chojnicki i Mateusz Łagowski, twórcy INKsearch Fot. INKsearch
    Od lewej strony: Sławomir Chojnicki i Mateusz Łagowski, twórcy INKsearch

    Mateusz jest absolwentem Univerity Bocconi w Mediolanie oraz University of North Florida na kierunkach Fashion & Design Management, a także International Business. Sławek to programista, po Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu, na kierunku informatyka.

    Szybko jednak zdecydowali, że najlepszym miejscem dla ich startupu będzie stolica Dolnego Śląska. 

    Startup Wrocław

    Wrocław naszym zdaniem jest najlepszym miejsce na rozwój startupu w Polsce. Decydują o tym: bardzo zdolni pracownicy, znacznie niższe koszty biura, dogodne połączenia z innymi miastami w Polsce, bliskość do Berlina czy Pragi, oraz duża liczba bardzo dobrych studiów tatuażu co dla nas jest kluczowe. Patrząc z perspektywy innych firm, Wrocław jest miejscem wybranym przez takie spółki jak Brand24, SurferSEO czy Payeye. Zatem nie jesteśmy jedynym startupem, który wybrał Wrocław. Gdybyśmy stali jeszcze raz przed wyborem miejsca do pracy nad rozwojem firmy to na pewno byłby to Wrocław

    mówią Mateusz Łagowski i Sławomir Chojnicki.

    Tattoo Booking Platform INKsearch

    Pierwsza wersja Tattoo Booking Platform INKsearch.co została zaprezentowana w czerwcu 2019 roku podczas konwentu tatuażu w Krakowie. Od tego momentu, jak mówią, są drugą platformą w tej branży w Unii Europejskiej. Udało im się już zdobyć od inwestorów 3,1 mln zł na dalszy rozwój. W 2021 r. na platformie odbyło się ponad 5 tys. rezerwacji o łącznej wartości ponad 3 mln zł.

    Przez ostatnie 2 lata pracowali nad stworzeniem produktu który będzie odpowiadać na potrzeby zarówno miłośników tatuażu (INKsearch.co), artystów tatuażu (INKbusiness.co), osób szukających edukacji i informacji o nowościach ze świata sztuki tatuażu (INKnews.co) oraz osób chcących kupić sztukę tworzoną przez artystów tatuażu (tattooprints.pl). 

    – Nasze plany zakładają rozwój marketingowy oparty o stworzone przez nas produkty. Ciężko pracujemy na tym aby stać się liderem do rezerwacji tatuażu online w UE z głównym skupieniem na Berlinie, Londynie oraz Amsterdamie. Planujemy rozwinąć naszą społeczność artystów do 5 tysięcy tatuażystów korzystających z INKbusiness. Zatem 2022 rok to rok rozwoju sprzedaży oraz marketingu – zaznacza Sławomir Chojnicki. 

    Inspirujące tatuaże. INKsearch styl i pomysł na tatuaż

    Startup INKsearch z dwuosobowego w 2018 r., w ciągu 4 lat powiększył się do 15 osób. Twórcy startupu przyjęli zasadę, że pracownicy mają wpływ na rozwój spółki. 

    – Mając mały zespół wyznajemy zasadę, że każdy członek zespołu jest jego twórcą. Stale czerpiemy także wiedzę z rynku od najlepszy artystów tatuażu, którzy w codziennej pracy wspierają nas w stworzeniu dopasowanego produktu do potrzeb rynku. Dodatkowo nasi pracownicy stale mają szansę w ramach premii dostać udziały w firmie stając się udziałowcami – dodaje Mateusz Łagowski

    W najbliższych planach INKsearch ma powiększenie wrocławskiego zespołu do 20 osób i otwarcie biura w Berlinie.