www.wroclaw.pl

    Pokazano nowy hotel na Ostrowie Tumskim – The Bridge Wroclaw [ZDJĘCIA]

    3 września br. uroczyście zaprezentowano nowy hotel na Ostrowie Tumskim. Już w sierpniu pięciogwiazdkowy The Bridge Wroclaw MGallery przyjął 1313 gości z całego świata. Inwestycja warta 150 mln zł powstała na placu Katedralnym w miejscu, gdzie przed laty była przychodnia studencka.

    The Bridge Wroclaw MGallery Fot. Jarek Ratajczak
    The Bridge Wroclaw MGallery

    The Bridge należy do Grupy Accor, która rozwija w Polsce nową markę hoteli butikowych – MGallery Hotel Collection. W marcu 2019 r. do tych obiektów dołączył Bachleda Luxury Hotel Kraków MGallery, a w sierpniu pierwszych gości przywitał The Bridge Wroclaw MGallery.

    3 września 2019 r. prezentacja The Bridge Wroclaw, na zdjęciu m.in.: inwestor, projektanci, architekci, wykonawcy, i przedstawiciele hotelu, fot. Jarek Ratajczak

    Podczas prezentacji hotelu podkreślono, że architekci we współpracy z inwestorem oraz wrocławskim samorządem zrealizowali wspólną, odważną wizję.

    – Naszym zadaniem było dopisanie kolejnego rozdziału w historii Ostrowa Tumskiego. Zaprojektowaliśmy budynek, który jednoznacznie wskazuje na czas w jakim powstał, chcieliśmy pokazać, że został zbudowany tu i teraz – szukaliśmy więc formy, która nie będzie ukrywać się za historycznym sztafażem. Zależało nam także, aby w odróżnieniu od innych tego typu obiektów, hotel otwierał się na miasto i mieszkańców. Restauracja z wejściem bezpośrednio z placu Katedralnego oraz ogólnodostępny ogród hotelowy, który w przyszłości umożliwi spacer od Katedry do nabrzeża rzeki tą otwartość zapewniają – mówi Michał Goncerzewicz z Forum Architekci.

    The Bridge Wroclaw, wrzesień 2019, fot. Jarek Ratajczak

    Karolina Kaim, prezes Tacit Investment – właściciela hotelu podkreśliła, że przygotowania do tej inwestycji trwały kilkanaście lat. – Do tego projektu zaprosił nas były prezydent Rafał Dutkiewicz. W historycznej części Wrocławia stworzyliśmy niepowtarzalne miejsce, które oferuje nie tylko 5-gwiazdkowy standard, ale opowiada swoim gościom interesującą historię, dostarcza niezapomnianych wrażeń, dzięki którym będą chcieli do niego wracać – mówi Karolina Kaim

    Nowy hotel na Ostrowie Tumskim – The Bridge Wroclaw, wrzesień 2019, fot. Jarek Ratajczak

    Sześciopiętrowy hotel oferuje swoim gościom 184 pokoje (w tym 17 apartamentów). Ceny za dobę wahają się od 500 zł do 3 tys. w największym (90 mkw. ) apartamencie prezydenckim. 

    Nowy hotel na Ostrowie Tumskim – The Bridge Wroclaw, fot. Jarek Ratajczak

    Dużą atrakcją jest taras na dachu. Z wysokości 24,95 m można podziwiać jedyną w swoim rodzaju panoramę miasta. 

    Nowy hotel na Ostrowie Tumskim – The Bridge Wroclaw, wrzesień 2019, fot. Jarek Ratajczak

    The Bridge posiada strefę spa, wellness i fitness położone na najwyższej kondygnacji gwarantującej doskonały widok na bulwary nad Odrą.

    Hotel oferuje restaurację, 3 sale konferencyjne oraz liczącą 500 mkw. salę balową z rozkładanym parkietem i wyjściem do grodu.

    Sala balowo-konferencyjna, fot. Jarek Ratajczak

    W pokojach, gości witają słynne postaci historyczne związane z miastem. To wizualizacje na ścianach powstałe dzięki partnerstwie z Muzeum Narodowym we Wrocławiu. Ryciny pojawiają się także w salach konferencyjnych i foyer. Jedna z nich przedstawia most, w miejscu którego, na zasypanej odnodze Odry, stoi teraz The Bridge.

    Obiekt ma podziemny garaż, fot. Jarek Ratajczak

    The Bridge Wrocław

    Kamień węgielny pod budowę The Bridge Wrocław wmurowano w 2017 r. (budowa trwała od jesieni 2016 r.) wówczas zapowiadano, że hotel będzie gotowy w połowie 2019 r. i terminu dotrzymano.

    Wmurowanie kamienia węgielnego pod The Bridge Wrocław, 2017 r. fot. Jarek Ratajczak

    – Nasze projekty zawsze cechuje najwyższa jakość. Na Ostrowie Tumskim stworzymy z naszymi partnerami wyjątkowe miejsce spotkań, wpisujące się w strategię i przyszłość Wrocławia. To będzie produkt dobry dla miasta i jego mieszkańców, najlepszy na rynku. Dla nas to most do przyszłości, łączący ludzi oraz idee. Stąd właśnie nazwa hotelu, The Bridge – mówiła w 2017 r. Karolina Kaim prezes Tacit Investment, inwestora hotelu.

    Nowy hotel na Ostrowie Tumskim – The Bridge Wroclaw, wrzesień 2019, fot. Jarek Ratajczak

    Pięciogwiazdkowe hotele butikowe

    MGallery Hotel Collection to pierwsza stworzona przez międzynarodową grupę hotelową marka pięciogwiazdkowych hoteli butikowych, która zadebiutowała w 2008 r.

    Nowy hotel na Ostrowie Tumskim – The Bridge Wroclaw, sierpień 2019, fot. Jarek Ratajczak

    Jak podkreśla Joanna Świerkosz, VP Marketing & Guest Experience Eastern Europe w Grupie Accor. - MGallery jest propozycją dla gości pełnych pasji, oczekujących od hotelu wyjątkowego doświadczenia związanego z podróżowaniem i poznawaniem nowych kultur. Może być to pobyt w historycznej nieruchomości, możliwość obcowania ze sztuką i niespotykanym designem czy autentyczna, autorska kuchnia.

    Nowy hotel na Ostrowie Tumskim – The Bridge Wroclaw, sierpień 2019, fot. Jarek Ratajczak

    Obecnie MGallery tworzy ponad 100 obiektów w 28 krajach na świecie. W regionie Europy Wschodniej hotele znajdują się w Pradze, Budapeszcie, Tarcinie nieopodal Sarajewa, a teraz również – we Wrocławiu i Krakowie. Kolejne otwarcia w najbliższych latach planowane są m.in. w Juracie oraz bułgarskim Płowdiw.