Do powstania e-sphere w aktualnej formie doprowadziła fuzja podmiotów, które swoje początkowe doświadczenie pozyskiwały oddzielnie, na różnych rynkach i w różnych technologiach. Wrocławski Solsoft powstał w roku 2007 z inicjatywy jego aktualnych prezesów: Adama Kaczmarza i Bartosza Forysiaka. E-sphere z kolei, to wizja Nicolasa Jene, który od lat związany jest ze szwajcarskim e-commerce. Spółka swoje działania koncentruje przede wszystkim na kompleksowym projektowaniu rozwiązań e-commerce dla B2B.
– Siedziba naszej firmy mieści się zarówno w Zürichu, jak Wrocławiu, ale przez ostatnie kilka lat koncentrowaliśmy się głównie na współpracy z klientami ze Szwajcarii, Niemiec i Austrii. Obecnie jesteśmy w idealnym momencie rozwoju, posiadamy ugruntowane doświadczenie oraz mocną pozycję na rynku DACH, stąd decyzja o rozszerzeniu działalności na Polskę - mówi Bartosz Forysiak, partner zarządzający w e-sphere.
Obecnie e-sphere rozpocznie realizować projekty także dla polskich podmiotów. Według raportu Interaktywnie.com perspektywy rozwoju dla polskiego e-commerce są bardzo optymistyczne. Szacowana przez portal wartość polskiego e-handlu wzrośnie o 23 proc. i może przekroczyć 50 mld złotych.
Wrocławska firma IT – doświadczenie zebrali na niemieckojęzycznych rynkach
Firma jest aktywnym graczem na niemieckojęzycznym rynku, gdzie współpracuje m.in. z Elektro-Material i OPO Oeschger, liderami w branży elektrycznej oraz stolarskiej.
– Dla Elektro-Material przygotowaliśmy rozwiązanie bazujące na SAP Hybris. Poprzedni system, na którym opierał się sklep online został wdrożony w latach 90. i wymagał aktualizacji. Dodatkowym wyzwaniem była różnorodność blisko 250 tys. artykułów dostępnych na stronie. Wdrożenie SAP Hybris zapewniło spójną i sprawną obsługę w całym procesie zakupowym, niezależnie od rodzaju czy ilości kanałów, z których korzysta klient. Zintegrowana platforma pozwoliła także na połączenie informacji o preferencjach użytkowników w jedną spójną bazę danych, co wpłynęło na zwiększenie sprzedaży o 10 proc. – wylicza przedstawiciel firmy.
Hybris – rozwiązania B2B
System oparty o technologię SAP Hybris, to jeden z modeli dedykowanych podmiotom, które cenią sobie funkcjonalność, szybkość i niezawodność. Jest to platforma, która dzięki możliwości indywidualnego projektowania przygotowuje rozwiązania dopasowane do specyficznych potrzeb klienta. Z SAP Hybris korzysta m.in.: Volkswagen, Henkel, Elektrolux czy Nestle.