www.wroclaw.pl

    We Wrocławiu wyprodukują części do samochodów elektrycznych

    Koreański zakład Dongshin powstanie przy ul. Kwiatkowskiego. Firma będzie produkować części do pojazdów elektrycznych. Przedsiębiorstwo jest podwykonawcą koncernu LG, który pod Wrocławiem buduje największą w Europie fabrykę baterii do samochodów elektrycznych.

    Centrum Logistyczno-Produkcyjne GLP we Wrocławiu Fot. źródło: GLP
    Centrum Logistyczno-Produkcyjne GLP we Wrocławiu

    Na Oporowie w Centrum Logistyczno-Produkcyjnym GLP produkowane będą części do pojazdów elektrycznych. GLP, inwestor i deweloper nieruchomości logistycznych i przemysłowych poinformował o podpisaniu umowy wynajmu 10 000 mkw. powierzchni z firmą Dongshin, wytwarzającą m.in. części metalowe do pojazdów elektrycznych.

    Dongshin to podwykonawca koncernu LG, zaopatrujący czołowych producentów samochodów na świecie. W ich zakładzie na Oporowie pracę znajdzie 100 osób. Umowa z GLP została zawarta na trzy lata.

    – Wynajęta przestrzeń charakteryzuje się zwiększoną nośnością podłogi, jest wyposażona w 13 doków i bramę wjazdową. Do dyspozycji najemcy jest 60 miejsc parkingowych. Świetliki w suficie zapewniają doświetlenie hali naturalnym światłem, co wpływa na mniejsze zużycie energii elektrycznej – informuje GLP.

    Centrum Logistyczno-Produkcyjne GLP we Wrocławiu, źródło: GLP

    Część GLP Wrocław IV Logistics Centre przeznaczona na działalność produkcyjną jest dostosowana do potrzeb nowoczesnych dostawców sektora motoryzacyjnego. Wśród najemców parku jest również firma Gestamp, międzynarodowy projektant i producent komponentów metalowych, który niedawno przedłużył umowę najmu o kolejne dziesięć lat.

    – Z przyjemnością witamy firmę Dongshin w gronie użytkowników rosnącego portfolio nieruchomości GLP. Jesteśmy przekonani, że nasza współpraca pomoże klientowi rozwijać działalność, która odpowiada na coraz większy popyt na podzespoły do pojazdów elektrycznych – mówi Michał Szczepaniak, GLP

    W transakcji wynajmu firmę Dongshin wspierała firma doradcza Colliers International.

    – Biorąc pod uwagę specyfikę procesu produkcji Dongshin, jestem przekonany, że GLP Wrocław IV Logistics Centre to doskonała lokalizacja dla tej firmy. Obiekt zapewnia najwyższy standard produkcyjny, w tym znacznie wzmocnioną posadzkę, przygotowaną pod prasy. Dodatkowym atutem jest doświadczenie dewelopera we współpracy z klientami z branży automotive, wymagającymi odpowiedniej wiedzy technicznej – podkreśla Filip Deleżyński z Colliers International.

    Centrum Logistyczno-Produkcyjne GLP we Wrocławiu, źródło: GLP

    GLP prowadzi już także wynajem powierzchni we Wrocław V Logistics Centre, którego budowa wkrótce rozpocznie się w podwrocławskich Magnicach. W skład projektu wejdzie docelowo pięć budynków magazynowych o łącznej powierzchni 240 000 mkw.

    Największa w Europie fabryka baterii do samochodów elektrycznych

    Od 2016 r. koreański LG Chem, buduje w Biskupicach Podgórnych koło Wrocławia największą w Europie fabrykę baterii litowych do samochodów elektrycznych.

    UB Lee, prezes Spółki Energy Solutions, LG Chem podczas uroczystości rozpoczęcia inwestycji podkreślał, że to pierwsza fabryka masowej produkcji baterii litowych branży automotive w Europie.

     – Chcemy sprawić, by polska fabryka stała się mekką produkcji baterii do samochodów elektrycznych na cały świat. Polska fabryka odegra istotną rolę w promowaniu przemysłu samochodów elektrycznych na tym kontynencie. Dołożymy wszelkich starań, aby stała się główną bazą produkcyjną baterii do samochodów elektrycznych – mówił.

    zdjęcie ilustracyjne

    Wrocław centrum motoryzacji elektrycznej w Europie Środkowej

    Skala przedsięwzięcia koreańskiego koncernu LG Chem Wrocław Energy w Biskupicach Podgórnych jest ogromna: zainwestują 5,8 mld zł, powstanie prawie 6 tys. miejsc pracy, a kolejne 5 tys. osób znajdzie pracę u kooperantów.

    Branża motoryzacyjna we Wrocławiu inwestuje i szuka pracowników