To już kolejne duże zamówienie złożone w fabryce przy ul. Mydlanej przez STIB-MIVB. W 2018 roku Bruksela zamówiła tu 90 hybrydowych autobusów, a do 2020 na ulice belgijskiej stolicy dostarczono ich 110.
Podobnie jak przed dwoma laty, tak i tym razem zamówiony został model autobusu Volvo 7900 Hybrid. Autobus wyróżnia się o 30-40 proc. niższym zużyciem paliwa w porównaniu do autobusu napędzanego silnikiem diesla, a także niksą emisją CO2, cząstek stałych i tlenków azotu. Podczas postoju, ruszania i aż do osiągnięcia prędkości 15–20 km/h jest autobusem napędzanym całkowicie energią elektryczną i nie emituje spalin. W miarę wzrostu prędkości uruchamiany jest mały silnik wysokoprężny.
Produkcja hybrydowych autobusów we Wrocławiu uruchomiona została w 2010 roku. Obecnie Volvo oferuje kilka modeli zelektryfikowanych autobusów, które dostarczane są do wielu europejskich miast. W Polsce autobusy hybrydowe Volvo jeżdżą m.in. we Wrocławiu, Krakowie, Inowrocławiu, Tarnowskich Górach, Grudziądzu, Jeleniej Górze, czy w Warszawie.
Czytaj również:
- Wrocławskie autobusy Volvo w Birmingham
- Wrocławskie Volvo z największym w Europie zamówieniem na autobusy elektryczne
128 autobusów dla brukselskiego STIB-MIVB dostarczone zostanie w 2021 r. Zakład produkcyjny na Swojczycach jest największą fabryką autobusów Volvo w Europie.