Informacje o inwestycji:
- Kategoria inwestycji: Piesze
- Rok zakończenia inwestycji: 2020
- Stopień wykonania: 100%
- Wartość inwestycji: 8 573 727 zł
- Jednostka prowadząca: ZDiUM
- Osiedle: Psie Pole-Zawidawie
- Projekt finansowany w ramach WBO: nie
- Projekt finansowany w ramach Funduszu Osiedlowego: nie
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych, na podstawie dokumentacji projektowej pn.: „Budowa kładki nad al. Jana III Sobieskiego we Wrocławiu”, której autorem jest Pracowania Projektowa MOST, a związanych z budową kładki dla pieszych, zlokalizowanej nad torami PKP S.A., w km 154.480 stacji Wrocław Psie Pole linii nr 143 oraz nad al. Jana III Sobieskiego – droga krajowa.
Zakres zamówienia obejmował również wykonanie robót:
- branży mostowej,
- branży sanitarnej /odwodnienie, wodociąg/,
- branży elektrycznej,
- wykonanie nasadzeń kompensacyjnych,
- przygotowanie terenu pod inwestycję – część działki nr 5/39, AM-30, obręb Psie Pole – uporządkowanie po wcześniej znajdujących się w tym miejscu działkach rekreacyjnych,
- wyniesienie, utrzymanie i demontaż organizacji ruchu zastępczego,
- projekt obsługi komunikacyjnej budowy,
- zabezpieczenie osnowy geodezyjnej.


Galeria zdjęć
-
5 lat temu [Piątek, 06/11/2020]
-
12:176.11.2020
ZDiUM otrzymał wszystkie wymagane zgody i od piątku 6 listopada kładka nad al. Jana III Sobieskiego może być użytkowana nie tylko praktycznie, ale też formalnie.
-
-
5 lat temu [Poniedziałek, 24/08/2020]
-
12:1124.08.2020
Ponad 120 metrowy pomost, schody, podjazdy, balustrady, ekrany zabezpieczające oraz oświetlenie. Trwają ostatnie prace wykończeniowe przy jezdni na ul. Sycowskiej oraz przy podjazdach dla osób z niepełnosprawnościami i zaczną się odbiory.
-
-
5 lat temu [Wtorek, 05/05/2020]
-
11:125.05.2020
Prace od strony ul. Piwnika-Ponurego:
- budowa nasypu pod pochylnią,
- umocnienie skarp nasypu gruntowego najazdu,
- schody po nałożeniu izolacji nawierzchni,
- balustrady zamontowane na pochylni.Prace od strony ul. Sycowskiej:
- budowę ścieżki rowerowej.
W rejonie budowy pojawiły się też pierwsze nasadzenia.
-
-
5 lat temu [Poniedziałek, 09/03/2020]
-
10:169.03.2020
Gotowe już są:
- żelbetowe podpory i konstrukcja nośna kładki,
- sieci i słupy oświetlenia na kładce i pochylniach,
- żelbetowe części kładki, pochylni i schodów,
- warstwy izolacyjne na płytach pomostów kładki i pochylni.Trwają prace nad:
- odwodnieniem kładki,
- zabezpieczeniem antykorozyjnym powierzchni betonowych,
- montażem elementów odwodnienia pochylni.Przed nami w najbliższym czasie m.in.:
- wykonanie ścieżki pieszo-rowerowej równoległej do pochylni, wraz z oświetleniem, po stronie ul. Sycowskiej,
- wykonanie chodników prowadzących do schodów,
- montaż słupów oświetleniowych i balustrad na schodach, - oznakowanie schodów dla osób niewidomych i niedowidzących.
-
-
6 lat temu [Wtorek, 10/12/2019]
-
10:0810.12.2019
Od 10 grudnia przywrócono pełną szerokość jezdni al. Sobieskiego prowadzącej ruch w kierunku do miasta.
Podpory i szalunki z drugiej jezdni - wylotowej w kierunku na Warszawę - będzie można zdemontować po związaniu betonu w konstrukcji kładki i pochylni od strony Sycowskiej. Wstępny termin to połowa stycznia 2020 r.
Reszta prac nie będzie wymagała zajmowania jezdni na drodze krajowej, gdyż będzie można je prowadzić bezpośrednio z pomostu kładki oraz od strony ulic Sycowskiej i Piwnika - Ponurego.
Umowny termin zakończenia wszystkich robót budowlanych na kładce przypada na koniec lutego, jednakże decydujące znaczenie w finalnej fazie będą miały warunki atmosferyczne, umożliwiające realizację prac zgodnie z technologią (np. przy układaniu powłok uszorstniających pochylnie i pomost).
-
-
6 lat temu [Środa, 27/11/2019]
-
09:2627.11.2019
W nocy będą prowadzone prace przy betonowaniu konstrukcji nośnej kładki nad jezdniami al. Jana III Sobieskiego oraz podjazdu od strony ul. Sycowskiej.
Ze względów bezpieczeństwa w godz. 23.00-5.00 ruch kołowy będzie się odbywał dwukierunkowo raz jedną, raz drugą jezdnią: 23.00 - 3.00 - zamknięcie jezdni wylotowej (do Warszawy) i skierowanie ruchu dwukierunkowego na jezdnię prowadzącą do centrum: 3.00 - 5.00 - betonowanie części nad jezdnią w kierunku do centrum i przekierowanie dwukierunkowego ruchu kołowego na jezdnię wylotową.
Reszta prac będzie wykonywana z pomostu kładki, bez konieczności zajmowania jezdni.
Rusztowania wspierające konstrukcję będzie można zdemontować w okresie 2-4 tygodni po betonowaniu (czas niezbędny do związania betonu). Moment ten oznacza uwolnienie trzech pasów ruchu na każdej z jezdni.
Umowny termin zakończenia inwestycji to przełom lutego i marca 2020.
-
-
6 lat temu [Czwartek, 21/11/2019]
-
08:5221.11.2019
Trwają przygotowania do betonowania pomostu kładki, trwa budowa pochylni od strony Sycowskiej i Piwnika. Wylanie betonu na pomoście głównym jest planowane na dni 4 - 6 grudnia. Beton wiąże 28 dni w takich warunkach pogodowych i po tym czasie będzie można zdjąć rusztowania ustawione na obydwu jezdniach i tym samym zlikwidować jakiekolwiek ograniczenia na drodze krajowej nr 98.
Reszta robót będzie realizowana z pomostu kładki, bez konieczności zajmowania pasów ruchu.
-
-
6 lat temu [Poniedziałek, 21/10/2019]
-
11:5721.10.2019
W sobotę 21 października odwiedziliśmy budowę kładki nad al. Jana III Sobieskiego. Dźwigary nad nitką północną zostały zamontowane.
Na filmie montaż piątego z kolei dźwigara, pierwszego nad jezdnią południową.
Wykonano już osiem konstrukcji podpór, budowana jest 9. Na części inwestycji od ulicy Sycowskiej trwa rozbiórka ekranów akustycznych i nawierzchni chodnika. Od strony ul. Piwnika - Ponurego trwa budowa schodów.
Prace przenoszą się powoli na tereny od strony toru kolejowego. Prowadzone są rozbiórki nawierzchni i elementów drogi. Zostanie wykonana kanalizacja deszczowa. Jednocześnie drogowcy wykonują fundamenty pod kolejne podpory.
Prace przy budowie kładki nad al. Jana III Sobieskiego rozpoczęły się na początku czerwca.
Przeprawa będzie mieć ok. 140 m długości i ok. 4,7 m szerokości. Konstrukcja będzie żelbetowa, a nawierzchnia, zarówno kładki, jak i zjazdów, zostanie pokryta warstwą z żywicy. Kładkę i drogi dojazdowe do niej oświetli łącznie 41 latarni LED. Będzie dostosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych – po obu stronach kładki powstaną pochylnie z pochwytami umożliwiającymi samodzielne pokonanie trasy.
Budowa ma potrwać 10 miesięcy, a prace będą objęte siedmioletnią gwarancją. Wartość inwestycji opiewa na sumę ponad 8,5 mln złotych.
-