Znane wrocławskim seniorom numery telefonów, tj. telefon seniora 71 344 44 44 oraz telefon wsparcia „Nie bądź sam” 888 999 372 będą działały zarówno w Wigilię (24.12), jak i w dwa świąteczne dni (25 i 26.12) w godz. 9.00–18.00. Dyżury przy nich pełnić będą pracownicy Wrocławskiego Centrum Seniora, którzy na co dzień pracują z najstarszymi mieszkańcami miasta.
– Od początku pandemii kontakt telefoniczny stał się koniecznością i musiał zastąpić spotkania na żywo. Codziennie odbieranych jest kilkadziesiąt rozmów, których tematyka jest różnorodna. Od spraw związanych z ofertą dla seniorów w dobie pandemii, po prośby o pomoc w skontaktowaniu się z różnymi instytucjami. Jednak żadnej z tych spraw nie zostawiamy niezałatwionej – zapewnia Beata Nawrotkiewicz z Wrocławskiego Centrum Rozwoju Społecznego. – Seniorzy dzwonią także, gdy zwyczejnie brakuje im rozmowy – dodaje.
Po świętach telefony dla seniorów będą dostępne w standardowych porach: od poniedziałku do piątku w godz. 9.00–15.00.