Trwa TORYwolucja, czyli program naprawy torów, zwrotnic, czy sieci trakcyjnej na terenie całego miasta. Miasto Wrocław przeznacza na ten cel 80 mln zł rocznie.
– W tym roku, w ramach TORYwolucji, przeznaczyliśmy 80 mln zł. na poprawę infrastruktury tramwajowej – mówił pod koniec 2021 r. prezydent Jacek Sutryk. – Były to przede wszystkim remonty torów, ale również zwrotnic, krzyżownic i rozjazdów oraz sieci trakcyjnej. Wszystkie te elementy są niezbędne, żeby tramwaje mogły jeździć bezpiecznie, szybko i komfortowo.
Czytaj więcej: MPK planuje remont torowiska na Nadodrzu i Ołbinie
Dlatego w styczniu torowcy mieli pełne ręce roboty. Przede wszystkim zakończyli prace nad wymianą łuków i rozjazdów nieopodal pl. Dominikańskiego. Ostatni etap obejmował zachodnią część skrzyżowania – od strony. ul. Kazimierza Wielkiego. Kolejny ważny fragment torowiska wymieniono na pl. Jana Pawła II. Tam torowcy wymienili łuki i rozjazdy od strony ul. Legnickiej.
TORYwolucja w toku
– TORYwolucja nie zatrzymuje się ani na chwilę. Przez cały rok intensywnie pracujemy dla poprawy bezpieczeństwa, wygody i niezawodności podróży tramwajami MPK Wrocław i styczeń nie był wyjątkiem. Cieszymy się z zakończenia ważnej inwestycji przy pl. Dominikańskim i z postępów na pl. Jana Pawła II, ale prowadzimy już kolejne istotne zadania, np. wymianę łuków i rozjazdów na skrzyżowaniu ulic Jedności Narodowej i Słowiańskiej oraz Nowowiejskiej i Jedności Narodowej – tłumaczy Krzysztof Balawejder, prezes MPK Wrocław.
Ponadto:
- Wymieniono 101 metrów szyn na tzw. pl. Społecznym.
- Wymieniono 86 metrów szyn w ul. Traugutta, w rejonie skrzyżowania z ulicą Krasińskiego.
Awaryjnie torowcy wykonali 413 spawów pękniętych główek szyn i torów. Napawano także 8,35 m szyn (regeneracja i zapobieganie przed korozją). Całodobowe pogotowie torowe spędziło na wyjazdach awaryjnych 54 godziny.