Wymiana zwrotnic i rozjazdów to element prowadzonej przez wrocławskie MPK TORYwolucji. Od 2019 r. to właśnie przewoźnik odpowiada za utrzymanie torowisk. Poza remontem generalnym, tylko w 2020 r. wymieniono 32 zwrotnice. W zeszłym roku dołożono kolejne kilkadziesiąt: 51 w ramach TORYwolucji i 31 w ramach „Zwrotnicy Plus”.
Roboty przy węźle Nadodrze
Do 7 marca można składać oferty na opracowanie dokumentacji projektowej wymiany rozjazdów na skrzyżowaniu pl. Powstańców Wielkopolskich z ul. Trzebnicką oraz przebudowę połączenia z zajezdnią Ołbin. W wyżej wymienionych miejscach torowisko położone jest na asfalcie lub zabudowano je kostką brukową. Zakres rozbiórki zostanie ustalony po przeprowadzeniu badań diagnostycznych.
Czytaj więcej: Bezpieczniej na wrocławskich torowiskach. Celem „wizja zero”
Ponadto, zostanie przebudowany układ torowy umożliwiający awaryjny wyjazd z zajezdni Ołbin, od ul. Ołbińskiej. Tramwaje będą wjeżdżać do zajezdni od strony ul. Ołbińskiej i pl. Powstańców Wielkopolskich, a wyjeżdżać od ul. Słowiańskiej.
Na czerwono zaznaczono dodatkowe tory, jakie powstaną w ramach zadania /mat. MPK
"Zamówienie przewiduje opracowanie dodatkowego łuku na skrzyżowaniu pl. Powstańców Wielkopolskich i ul. Trzebnickiej od strony ul. Kleczkowskiej oraz dodatkowe połączenie toru w ul. Ołbińskiej z układem torowym na pl. Powstańców Wielkopolskich i Zajezdnią Ołbin. Przy powstaniu nowego fragmentu torowiska niezbędne jest zaprojektowanie przebudowy sieci trakcyjnej nad nowymi torami" – czytamy w dokumentacji przetargowej.
Projektant powinien także zaplanować rozwiązania remontu przejazdów drogowych i remontu przejść dla pieszych. Zadanie zostanie podzielone na dwa etapy. W pierwszym, w ciągu 100 dni należy wykonać sam projekt, a w ciągu 200 dni od podpisania umowy uzyskać pozwolenie na budowę.